All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras   

  1. Senaste timmen
  2. Funkar Telia play + på Nvidia Shield ?
  3. Idag
  4. Igår
  5. Telia appen har ”stängt” av att kunna swipa ned menyn för att välja vart ljudet ska gå ut till (menyn där man även väljer textning etc). Tittar man på tex SVT, TV4 och Netflix så kan man välja vart ljudet ska ut. Så jag misstänker att det är något de inte har valt att implementera ännu.
  6. Räcker det inte om Apple-TV:n är uppgraderad till att klara Airplay2? Alltså nån av dom två senaste generationerna och senaste TV OS... Apparna hänger väl med...
  7. Redan gjort men det kanske finns någon annan kund som har ställt frågan mot Telia och som vet svaret.
  8. Jag har inga planer på det, men eftersom det här är ett kund till kundforum så är det nog bättre att du frågar Telia.
  9. Finns det några planer på att Telia appen till Apple TV får stöd för Airplay 2? Skulle vara trevligt att få lite bättre ljud via tex Sonos ljudsystem.
  10. Man brukar ju få en motsvarande modell i utbyte. Helt ny har man inte rätt att vänta sig, men jag har hört att folk i några fall fått uppgraderat till lite senare utförande, typ när modeller med bara 16Gb minne utgått. Men butikens ord gäller ju, det här är bara ett kund till kundforum med andra användare. Telia finns inte här.
  11. Deras Facebooksida brukar svara även på helger, men hur det är nu mitt i semestertider vet jag inte...
  12. Häromdagen flög mobilen i marken och resultatet blev en liten spricka i nederkant och en skrapad ram på mobilen. I samband med att jag köpte mobil och abonnemang hos Telia för ett par månader sedan så tecknade jag också den försäkring som enbart ska gå att teckna som ny kund hos telia. Jag gjorde en skadeanmälan och denna blev godkänd, i denna stod det att jag skulle gå till en teliabutik för att få mobilen reparerad. Väl där säger butikspersonalen att mobilen ska skickas in (till apple om jag förstod det hela rätt) men att jag med största sannolikhet kommer att få en helt ny mobil. Perfekt tänkte jag! Säkerhetskopierade mobilen och flyttade över allt innehåll till en gammal mobil här hemma. Sedan började jag läsa närmare i försäkringsvillkoren, där står det bland annat att man först ersätts med en mobil av samma märke och modell och sedan får en mobil som motsvarar de funktioner som mobilen hade innan skadan inträffade, denna punkten förvirrar mig något enormt med tanke på att de i butiken verkade säkra på att det var en ny mobil som skulle skickas ut. Utöver det har jag också läst om diverse fall med så kallade utbytesenheter, där dessa börjat krånglat tidigt och försäkringar/garantier inte täckt detta. Det jag undrar är vad som egentligen gäller? - Jag är inte intresserad av dessa så kallade utbytesenheter utan antingen att skärmen repareras på denna mobil eller att en ny skickas ut. Något jag även frågade butikspersonalen om var en uppgradering så att säga, i samband med att jag köpte denna mobil var tanken egentligen den modell med fler gb. Denna fanns dock inte i lager då och eftersom den dåvarande mobilen skulle ge upp vilken sekund som helst varpå jag köpte denna. Enligt butikspersonalen skulle det inte vara några problem att lägga till de tusenlapparna för att få en ny mobil utskickad av den modell med mer lagringsutrymme, men det förbryllar mig att de kan vara så säkra på allt detta med tanke på vad som står i försäkringsvillkoren där det är långt ifrån garanterat att man ens får en ny mobil. Om någon skulle kunna reda ut detta för mig så att jag vet vad som gäller skulle det vara guld värt!
  13. Jo, jag hade kollat där, men den enda kontaktväg de har är telefon. Och endast vardagar. Sen, tanken på att först sitta och vänta i kö och sedan förklara och beskriva en bug i routerprogramvaran för kundsupportmedarbetaren avskräcker.
  14. Denna kanske? https://www.telia.se/privat/kontakt
  15. Jag prövade med att stoppa in ovanstående Telia-adresser, Och routern accepterade dem! Fick blodad tand av framsteget och prövade med diverse öppna DNSer (https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062) med resultatet att vissa gick att lägga in, andra inte. Efter ytterligare testande visar det sig att 17.2 har en kontroll som gör att den inte tillåter DNS adresser under 128.1.1.1. Jag har svårt att se någon rimlig anledning att man skulle vilja ha en sådan gräns, så jag antar det är en bug. Om det fanns en sida där man kunde göra en felanmälan skulle jag göra det ...
  16. Det är ju inget generellt problem, jag har aldrig haft nåt problem med kvaliteten och vad jag vet är nog dom flesta andra nöjda. Hur är din digitalbox kopplad till routern? Trådlöst eller kabel? Har du provat kabel direkt från Lan2 på fiberswitchen till digitalboxen, för att eliminera eventuella problem med routern?
  17. Om det är wan-adressen (din externa ip) du menar så borde det gå att se den om du loggar in i routern, men enklast är att bara surfa till minip.nu eller whatsmyip.org.
  18. vart hittar jag ip adressen till mitt fibernätverk?
  19. Senaste veckan
  20. Telias tv via fiber är under all kritik. Pixlar och laggar. Telia säger att det inte är något fel hos dem, har fått routern utbytt tre gånger samma ****** resultat, behöver reboota en gång per dag.
  21. Can't blame you for writing here since you're not Swedish and can't read the conditions for the forum, but Telia isn't reading here or receiving trouble tickets. Contact Telia by phone or fb instead. This is only from customer to customer basis.
  22. Hi, My Technicolor router don’t seem to get in contact with the DHCP server. According to Telia’s error wizard the problem is not the wiring into my house. All devices restarted and reset to factory setting to no avail. I’m based in Nacka and just got home from a weeks vacation so can’t say when problem started. Tried with another network cable between media converter and Telia router, no effect. Tried connecting my own router directly to the media converter and got the same problem, no answer from the DHCP server on telias network. Is this a known current problem? Can someone on Telia please have a look? Kind regards, marcus
  23. Ja, det går att föra över numret från Tre till ett abonnemang på Telia.
  24. Troligtvis väldigt sällan, men plötsligt händer det!
  25. Du får kontakta Telia via någon av deras kontaktvägar. Detta är ett forum för användare. Det är ytterst sällan det befolkas av någon från Telia.
  26. Hej har ett nummer hos Tre som jag vill koppla till min företagstelefon som är ett Telia abbonemang kan ni hjälpa mig ?
  27. Till att börja med så verkar det inte gå att ändra på dns-adressen i routern, den är fast inställd på de adresser jag skrev, eller så har jag missat nåt. Kanske nåt som kom med nya firmwareversionen. I alla fall verkar den versionen ha löst problemet med att man inte kunde logga in efter ett par dagars uptime. Rent teoretiskt bör man kunna ställa in routerns adress (typ 192.168.1.1) som DNS i *datorns* nätverksinställningar, då passar routern tillbaka de adresser den själv känner till och vidarebefordrar resten till telias DNS. Men det går förstås även att skriva in telias eller Googles DNS-adress där också. Eventuellt kan man få problem med lokala adresser då, eftesom varken Telias eller Googles DNS känner till min NAS eller min nätverksskrivare.
  28. Vilken router som helst kan du koppla in till Lan1 på fiberswitchen, om du bara ska ha internet och inte ip-telefoni eller digital-TV. Fast om du bara har en digital-TV box kan du ansluta den till Lan2 på fiberswitchen
  29. Hej, jag undrar om jag kan koppla in en AirPort Extreme direkt till fiber och helt skippa Telias router?
  1. Ladda in mer aktivitet