All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras   

  1. Senaste timmen
  2. Okej, då är det något som kundtjänsten har möjlighet att ordna med, om man ringer dit. Guiderna beskriver ju det jag tidigare kommenterat, och jag har inte sett något tips från Telia om att ringa kundtjänsten för att få "flytten" ordnad på ett enklare sätt. Jag har heller inte sett någon "flytta enkelt-funktion" på Mitt Telia, som bara flyttar tillhörigheten till ett annat abonnemang (förutsatt att man där har minst två samtidigt som ger tillgång till e-postlådor). Det blir alltså ett lotteri, om man ringer till kundtjänsten och får den här hjälpen eller om man gör som guiderna beskriver. Eventuellt kan det vara så att Telia genom år av utveckling har abonnemang i olika system. Har man då abonnemangen man flyttar från och till i samma system så räcker det med att flytta e-postlådornas tillhörighet mellan abonnemangen. Gör de inte det så kanske det trots allt krävs den hantering som Telias guider beskriver. Bara en kommentar så att ingen som läser tråden sen blir besviken ifall hens flyttning inte kan göras så enkelt ens av kundtjänsten.
  3. Idag
  4. Det är förmodligen en abonnemangsfråga, jag tror Du måste ringa kundtjänst 90200 så de får göra erforderliga inställningar passa på att avsluta ADSL abonnemanget, kan hända skickar de en ny router
  5. Ingenting händer med själva e-posten, det som sker är att man flyttar tillhörigheten till mobilabonnemanget Ja, jag är riktigt säker då detta utfördes för mig då jag inte skulle ha bredbandet från Telia (provade boxer , är numera tillbaka till Telia då det fungerar bättre)
  6. Jag tror det varierar, men kolla in din adress på Bredbandswebben.se och se vilka leverantörer du kan beställa från. Troligen måste du ansluta din Telia-box direkt i bredbandsswitchen/Inteno om du inte har Telias bredband längre. Detta eftersom bara deras router klarar att routa ut tv-nätet.
  7. Hej, jag har en TG789vn router som jag använder via telejacket enbart för att kunna ha telia tv, Jag har också en Arris 4302 tv puck kopplat till tvn. Jag har även fiber i huset kopplat till Google Wifi puckar för all annan internettrafik, men det är via en annan brebansdsleverarntör. jag skulle gärna vilja slopa telejacket/ADLS och köra min TG-router direkt från bredbandet istället. När jag testar att koppla in mitt bredband till routerns(TG789) WAN port, samt port 1 till Arrisen så funkar internet, men inte TV. (får telias bild på tvn, men den vill inte ladda programvaran) lampan "TV" på routern lyser inte heller. vad kan detta bero på? tack på förhand Thomas
  8. Samma problem hos mig med Sagemcom f@st 5370e och box 4302. Telia svarade att problemet är känt och man håller på att försöka lösa det.
  9. TS - det är Telia start antar jag? Idag har jag fiber via öppet nät och Telia som leverantör, funderar på att välja Bredband2 som är drygt 159kr billigare per månad med samma hastighet, men de har inget eget tv-paket utan har avtal med Sappa... och eftersom Telias digitalbox jobbar bra mot min Asus-router så vore det skönt att bara behöva byta bredbandsleverantör in till fiberboxen.
  10. Jag har fått ett SMS uppläst i min fasta telefon. Hur gör jag för att läse det från mina sidor på telia.se ?
  11. Nu är det väl som vanligt mikroskopisk chans att TS återkommer, men för framtida referens så beror det på. Det är för lite bakgrundsinformation för att veta. Har man bytt fibern till tex Comhem så går det inte, men har man endast bytt tjänstelverantör inom tex Öppen fiber så fungerar det.
  12. Är du riktigt säker på det? Och hur skulle det i så fall fungera? Det blir ju en ny e-postlåda, e-postlådorna hör ihop med abonnemangen. Avslutas ett abonnemang försvinner e-postlådan och dess innehåll. En e-postadress är bara en adress som talar om vart mejlet ska ta vägen. Kan väl lite jämföras med vanliga brevlådor och adresser så att brevbärarna vet vart de ska ta vägen med breven. En möjlighet skulle vara att Telia också hjälper till med flyttningen av e-post från en e-postlåda till en annan (om man hanterar e-posten direkt på Telias server). Men ska inga ändringar behöva göras måste Telia sätta samma lösenord på den nya e-postlådan, och samma u-nummer (för de som använder u-numret som användarnamn). Telia känner rimligtvis inte till lösenorden. Och samma u-nummer kan de inte använda, såvida de inte samtidigt raderar den befintliga e-postlådan. Men det verkar inte rimligt, den har man ju rätt att ha kvar så länge det abonnemanget inte avslutats. E-postlådan är det centrala. E-postadressen kan ändras för en befintlig e-postlåda, om man så önskar. Skickar någon sedan e-post till den tidigare adressen så får avsändaren meddelande om att adressen inte existerar (såvida ingen annan börjat använda den). Och mejl till den ändrade e-postadressen hamnar i den befintliga e-postlådan. Se guiden i min andra länk (i förra inlägget), där beskriver Telia hur mejl behöver hanteras för att flyttas till ett nytt abonnemang (d v s en annan e-postlåda, även om den sen får samma e-postadress som e-postlådan i det tidigare abonnemanget). Förklara gärna hur du menar att det du påstår kan fungera. ------------- Tillägg: Reservation för att u-nummer inte längre används, ser inte längre u-numret på Mitt Telia eller inloggad i webbmejlen. Men det borde i så fall inte ändra det beskrivna, tycker jag.
  13. Det behövs inga ändringar, bara Telia knyter dina nuvarande e-postadresser (som nu är knutna till bredbandet) till ett mobilabonnemang (befintligt eller nytt)
  14. Igår
  15. Som hsd föreslår, har du ett mobilabonnemang där e-postlådor ingår kan du flytta din låda och e-postadress dit. Alternativt skaffa ett abonnemang, ifall du tycker det är viktigt att behålla en känd e-postadress. Kontroll och hantering av e-postadresser gör du på "Mitt Telia". Flyttar man en e-postadress till ett annat abonnemang blir det en ny e-postlåda för adressen, och man får då också flytta e-post från den gamla till den nya e-postlådan. Detta om man hanterar e-posten direkt på e-postservern, med t ex webbmejl eller protokollet IMAP i ett e-postprogram. Hämtar man e-posten till datorn, med POP, finns ingen e-post på Telias server som behöver flyttas. Den situationen stämmer med det Asawid beskriver. https://www.telia.se/privat/support/epost-i-datorn https://www.telia.se/privat/support/info/flytta-epostadress-mellan-tva-abonnemang Hur du flyttar e-post mellan e-postlådor beror på om du hanterar den via webbmejl, eller POP eller IMAP i ett e-postprogram. Hämtar du med POP, behöver du inte flytta befintlig e-post. Den har du redan i datorn, så det räcker med att stänga av hämtningen ifall du byter till Gmail. Knyter du e-postadressen till ett annat abonnemang hos Telia behöver du ändra e-postprogrammets kontoinformation med nya e-postlådans lösenord. Såvida du inte ändrar till befintligt lösenord (i webbmejlen). Och ändra u-nummer, ifall det är u-numret du använder som användarnamn. Hanterar du e-posten med IMAP, och skaffar en ny e-postlåda hos Telia eller byter till Gmail, så kan du flytta mellan olika e-postmappar i ett e-postprogram. Det behövs ingen export eller import. Hämtning med POP gör att ändring av e-postlåda hos operatören fortfarande kan hämta till samma Inkorg i e-postprogrammet. Hanterar man e-posten med IMAP så får man olika Inkorgar (inkl övriga mappar) i e-postprogrammet, och mejl kan flyttas mellan mapparna med "Dra och släpp". Motsvarande gäller i fall du hanterar en Gmailadress via ett e-postprogram och IMAP. Mycket information blev det, och inte så strukturerat (och kanske fel i hastigheten). Men det ger förhoppningsvis några idéer, som du kan återkomma om.
  16. Det är en bra fråga, hoppas någon har ett svar annars kan ett alternativ vara, om Du har ett mobilabonnemang hos Telia så kan mailkontot knytas till mobilabonnemanget och då funkar det som vanligt (jag gjorde så när jag provade Boxer en kort period) Ring kundtjänst så fixar de mailkontot, 90200
  17. Om du har använt en epostklient (program) på datorn ligger väl eposten kvar där även när adressen upphör. Ska någon kunna ge ett bättre svar behöver du tala om vilket epostprogram det gäller, men principen är annars att man exporterar från det ena och importerar i det andra och man brukar kunna välja vilka mappar man vill ha med.
  18. Telia kan inte leverera bredband via fibern på vår nya adress ( Telia vill inte ha avtal med IP Only! ) , så tyvärr måste jag säga upp avtalet med Telia. Det innebär att jag inte kan ha kvar min e-postadress. Har försökt exportera e-posten till gmail, men det går bara att få med Inkorgen. Eftersom jag har byggt upp ett ganska stort mappsystem så hjälper det mig inte. Har gjort vad jag kan för att hitta en lösning, pratat med Telia, googlat m.m, men hittar ingen lösning. Tips och trix emottages tacksamt!
  19. Senaste veckan
  20. Det ska det göra, förmodligen inte helt smärtfritt - byten brukar slira lite tidsmässigt
  21. Nån som vet hur man kopplar upp ett blåtandstangentbord mot Arris VIP 4302 eller finns inte någon sådan möjlighet?
  22. Jag har fiber indragen och vill nu byta bredbandsleverantör p g a de upprepade prishöjningarna för bredbandet via Telia - men kan jag behålla det digital-tv-abonnemanget och Telias digitalbox? Har en eget router för trådlöst WIFI.
  23. Har liknande problem som du beskrev
  24. Vi andra forumdeltagare har inte befogenhet att skriva ut ngt i Telias namn, så du får nog vända dig till Telia med din önskan.
  25. Hej jag behöver ett spärrintyg
  26. Är det fler än jag som har problem med att den nya mjukvaran till telia play inte fungerar på PC. Trots lyckosam installation vill den att man uppdaterar igen och igen. Har provat av avinstallera och installera om utan att lyckas
  27. Jag undrar - vad tycker du själv? Dessutom - någon moderator får gärna flytta tråden, som ju handlar om kundtjänsten - inte telefoni. (Forumet modereras väl, eller ...?)
  28. Är det rimligt att det skall gå 1,5 tim utan att Telias kundtjänst orkar svara på fakturafrågor???
  29. Har detta problem lösts? Jag har samma problem när jag nu bytt från en Thomson till Sagemcom router. Har läst i app beskrivningen på Google Play "Hittas inte boxen av appen? Prova att i tur och ordning starta om den trådlösa routern från Telia, eventuella switchar mellan tv-boxen och wifi-routern och sist tv-boxen själv. Har du en switch kan du även prova att koppla tv-boxen direkt till wifi-routern." https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teliasonera.iptv.zappa&hl=sv Har inte hunnit prova själv än.
  1. Ladda in mer aktivitet