All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras   

  1. Senaste timmen
  2. Troligen inte, men fråga Telia.
  3. Idag
  4. Jag har fått en enkät från Telia response@feedback.telia.se undertecknad av Ninoush Habashian. Kommer denna från Telia?
  5. Har också fått info-mailet från Telia. Det jag vill göra är att använda en app till mina mail istället för att använda webmailen på en internetsida på mobilen så det borde ju inte ha något med detta att göra. Har haft ett antal Sony Xperia mobiler och då bara använt den mailapp som funnits på mobilen. Har fungerat jättebra. De inställningar som jag använder för att ansluta är de som Telia informerar om mailin.telia.com, port 993 osv men får bara till svar att det inte går att ansluta till server. Har pratat med Telia, de hänvisar till Sony (trots att det blir lika på den Samsung jag testat på), har pratat med Sony och de hänvisar till Telia...
  6. Igår
  7. Eftersom det nämns att olika appar testats antar jag att det inte handlar om webmail. Om du visar upp dina inställningar för inkommande/utgående epost så kanske någon kan se om det verkar stämma.
  8. Fick just ett mail från Telia, där det bland annat står: Den 17 oktober höjer vi säkerheten i Telia Webmail, tjänsten kommer därefter inte längre stödja äldre säkerhetscertifikat. Om du använder Telia Webmail för att läsa e-post, läs vidare. Om du använder en app eller e-postklient, som till exempel Outlook, behöver du inte ta del av informationen. Vad du behöver göra Du behöver kontrollera att du kan logga in på Telia Webmail. Det gör du genom att gå in på www.telia.se och klicka på länken Webmail uppe i högra hörnet. Går det bra och du kan läsa e-post som vanligt innebär det att du har rätt säkerhetscertifikat och att kan du fortsätta använda Telia Webmail utan problem efter den 17 oktober. Om du inte kan logga in via länken på telia.se, behöver du uppdatera ditt operativsystem och din webbläsare för att tjänsten ska fungera framöver. Om du fortfarande inte kan logga in Kan du inte logga in via telia.se, efter att du uppdaterat operativsystem och webbläsare behöver du antingen skaffa en ny enhet (mobil, dator, surfplatta) eller börja läsa och skicka e-post via en app istället. förmodligen kommer alla att få detta mail
  9. Försöker ansluta till min telia-mail i mobilen (Xperia XZ2) men får bara till svara att "det gick inte att ansluta till server" Har testat ett flertal appar och även i olika mobiltelefoner (Sony och Samsung). Aldrig upplevt något problem med detta tidigare. Någon som varit med om detta?
  10. Vad ska man med Telia-appen till när man har AppleTV som är så himla bra? Apple verkar leva i sitt eget lilla universum där inget annat än Apple existerar. Och inget annat än Apple-produkter går att ansluta. Det går t.ex. inte att casta från en Android-enhet till AppleTV.
  11. Initialt så har routern olika SSID för 2.4 GHz och 5 GHz. Jag minns inte riktigt, och har inte routern tillgänglig just nu, men jag har för mig att det var samma lösenord på båda näten, det som står på etiketten, från början. Man kan göra två misstag: 1. Sätta samma SSID på 2.4- och 5 GHz-nätet. Viss utrustning slutar att fungera ifall det finns två nät på olika frekvensband men med samma SSID. Och när man ansluter utrustning till routern så vet man inte vilket av näten man ansluter till, vilket ställer till ytterligare problem om man gör misstag #2: 2. Sätta olika lösenord på 5GHz-nätet och 2.4 GHz-nätet annat än det som står på etiketten eller ett som man verkligen kommer ihåg. Speciellt ifall man glömmer bort det ena eller båda. Man kan då lätt hamna i en situation där telefonen eller datorn envist väljer det ena av näten men väljer det som man inte kan lösenordet till. I det läget är enda utvägen som redan nämnts en fabriksåterställning.
  12. Senaste veckan
  13. Om du är i närheten av en Teliabutik så kan du få ett nytt sim över disk bara...
  14. Om kontantkortet är registrerat kan man gåin på Mitt Telia och beställa nytt SIM. Om det inte redan är registrerat går det att göra det bara man har SIM-kortets nummer. Alltså själva kortets nummer, inte mobilnumret. Det står på själva kortet. Massor av små siffror. Och du, du vänder dig inte till Telia i detta forum utan till andra användare. Det är inte heller någon bra ide att lägga ut ett mobilnummer som du gjort. Du kan redigera din post och ta bort numret.
  15. Hej! Min son, som har ett kontantkort hos Telia, har skadat sitt sim kort och behöver ett nytt. Hur beställer jag ett nytt? Olle Olofssons tel nr: 076-793 04 49. Mvh Ulrica Svelander
  16. Eller så loggar du in i routern och kollar vad det bytts till. I annat fall återställer du routern och då gäller det som står på etiketten
  17. Du får nog förtydliga dig lite. Lösenordet står väl antingen på routern eller i någon dokumentation (troligen etikett på routern).
  18. Hej, Vill komma åt mitt 2,4 ghz nät på min router. Som det är nu så vill routern ha ett annat lösenord än det vanliga 5 ghz nätet. Hur skall jag göra? Skall koppla in enheter som endast klarar 2,4 ghz. Thomas
  19. Jag har också blivit uppringd av detta nummer flera gånger. Jag svarade första gången men det var tyst i andra änden. Sedan dess har jag inte svarat trots flera uppringningar.
  20. Nej. Jag ligger på 21-22 Mbit. Jag har två datorer bredvid varandra. Dom crashar alltid samtidigt eller när latencyn går upp. Dom har vars en lina till routern. Jag har provat med olika kablar. Det känns som om att det blir en dipp i nätverket och det faller ner till 0 precis som du skriver. :/ provade pinga till google och var 5-10minut så får jag request timed out. Varför? Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=33ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=355ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Request timed out. Request timed out. Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=31ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Reply from 216.58.207.227: bytes=32 time=32ms TTL=51 Det är även precis då spelet crashar..
  21. Du syftar antagligen på den text jag citerade, för den kommer direkt från forumets startsida, och jag har inte heller några problem att tolka innebörden. De regler du länkade till har jag som sagt inte läst förut, men de liknar å andra sidan de regler som finns på många andra forum. Ska vi titta på just den här tråden så har väl TS missat någon punkt i §1 kanske, men vi andra har väl kanske inte följt hela §2, 2.1 t.ex., för att inte tala om §4-6 Regelverket nämner även moderatorer. finns det såna? En teori om varför det finns så många såna här förstainlägg är att någon fått ett problem med nånting som har med Telia att göra. Ringt till 90200, 135 i kö, eller så är tekniska supporten stängd. Trasslat in sig på internet någon annan väg, kanske hos grannen där internet funkar eller på mobiltelefonen, inte fått felsökaren att ge nån hjälp och inte hittat nån FAQ eller annat som gett nån hjälp. Till slut hittat den där lilla Forum-länken eller googlat sig fram till forumsidorna, och trott att det fortfarande är Telia-support, det är ju en sån logga upptill trots allt. Fortfarande i affekt för att sk*en inte funkar som den ska och läser inte rubrikerna så noga
  22. 1. Du skulle ju kunna testa bara tillfälligt, antingen om det är möjligt på den dator som står där, eller genom att kånka ned din dator och tillfälligt låna sladden. Funkar det bättre kan du köpa en lång kabel och skarva på en nätverksswitch, och trådat är alltid bättre än trådlöst, under förutsättning att man inte har nåt riktigt gammalt i utrustningsväg som en 10mbps hub eller liknande, och med 5GHz-WiFi kan det gå ganska fort. Att det dessutom fungerar bra utom när det regnar tyder ju också på att felet ligger nån annan stans. Du får nog ta en session med Telia-supporten. Angående att det inte funkar när det regnar så sprakar och brusar det i min morsas telefon när det regnar. Vi har provat att byta telefon utan att det hjälper, så det är antagligen nånstans mellan telestationen och anslutningen i hennes hus, dvs Telias/Skannovas/whatever utrustning som det inte är helt vattentätt i. Vi har felanmält hos Telia och då har det varit bra några månader, men sen har det kommit tillbaks. Jag skulle kunna tänka mig att ifall hon hade försökt spela WoW då (inte så troligt, hon är 82, fast man vet ju aldrig, tänk på Dagny ) så hade hon säkert fått en del störningar i spelet under bruset och knastret, som säkert inte påverkar enbart telefonitrafiken utan även datatrafiken.
  23. Har du verkligen mätt på datorn att du har 30 mb ? Och har du mätt upprepade gånger med täta intervall och fått samma resultat ? Att leverantören säger att du har 30 mb och vad du verkligen har kan skilja. Det kan vara så att det är 30 mb i deras uttag eller på den router/annan box du fått av leverantören, men sen kan allt möjligt i nätverket på vägen till din dator sänka hastigheten, som en dålig kontakt eller en skadad nätverkskabel. Att hastigheten är hög en stund för att sedan gå ned till 0 några sekunder skulle jag tiuppa påverkar spelet menligt också. Du hade flyttat skrev du, återanvände du samma kabel? När jag flyttade en gång skulle en hjälpsam kamrat ta bort min snyggt uppspikade nätverkskabel och det gjorde han genom att dra i kabeln så att clips och kabelklammer flög år alla håll, och han slet ut den ur switchen så att kontakten gick sönder. Jag kan bara gissa hur många kabelbrott och konstiga sträckningar det blev inuti den kabeln, förutom den trasiga kontakten, så den fick inte ens åka med flyttlasset utan åkte direkt i soporna. (Jag har iofs lyckats förstöra mitt eget nätverk på ett antal olika sätt själv också, t.ex. genom att skarva på en RJ45-kontakt fel på kabeln eller genom att spika en kabelklammerspik igenom kabeln).
  24. hej. Har datorn kopplad med kabel. Ingen tv. Allt wifi av. 30mbit ner. Bör inte jag kunna spela? Är så förbannad!
  25. Försöker titta på Cmore via Smart HUB, men funkar bara kort stund. Sedan bryts det, och meddelandet säger vi saknar internetanslutning. Men testar jag, så har vi. Felmeddelandet säger jag ska kontakta min internetleverantör. Vad är felet?
  26. När jag började använda forumet så fanns det en länk till regler, numera verkar det inte gå att se dem utan att googla. Man behövde däremot inte acceptera dessa för att börja använda forumet. Jag har även försökt få Telia att ändra namn på forumet så att det framgår att det är ett kundforum och inte en kontaktväg till Telia, men det har varit som att tala med en vägg. Den text som finns på startsidan kan inte misstolkas, om man läser den.
  27. 1/ Nej jag har inte testat med kabel av den anledningen att jag då behöver ta datorn en trappa ned och den dator som redan finns där, och används av annan familjemedlem, är kabelansluten och där finns inga störningar. 2/ Kan inte få TV via Telia, vi använder oss av SVT-Play. Efter den ändring jag gjorde i WoW har jag inte haft ngt problem, men det har ju varit soligt väder. Ska bli intressant att se vad som händer när det blir regn. Edit: där kom regnet och därmed störningen Som jag fattar det så har ts kabelansluten dator.
  28. Jag har fiber via telia och har fått hem en Telia Wifi Router Plus v3 som jag nu vill brygga och använda min egen router. Själva bryggan har jag lyckats lösa genom att slå på DMZ, men jag får trotts detta inget internet till den egna routern. Någon som vet vad som kan vara problemet? Tacksam för svar!
  29. Uppenbarligen ytterligare en fördel med att inte använda nån epostklient utan i stället köra nån webmailvariant. Telia har det, Google har det, och Microsoft Hotmail heter numer outlook.live.com. Reload på sidan brukar oftast även kolla om det kommit nåt nytt meddlande. Jag har inte heller Outlook på den här datorn, men jag har för mig att på fliken "Skicka och ta emot" finns en knapp för att hämta ny epost.
  1. Ladda in mer aktivitet