Mats Ö

Kontantkort

5 inlägg i detta ämne

Hej

Jag är djupt besviken på Telia

Jag hade ett abbonemang som hette Telia Refill till vänner med en uppkopplingsavg,på 0,79:- och fick prata så länge jag ville.Då var jag in på Telia butiken och frågade om jag kunde lägga till 1 månads surf på kortet utan att det skulle förändra abbonemanget.Jajamen det går bra det,och då gjorde jag det.Och döm om min förvåning då fick jag ett helt nytt abbonemang som heter Telia Refill Enkel som inte alls har samma fördelar för mig.

Efter att ha kontaktat support flera gånger så kan jag inte få tillbaka mitt gamla abbonemang,dom pratar om att det skall upphöra.Har jag vetat det här att Telia kan göra på detta Diktatoriska sätt har jag aldrig tagit lagt till någon surf på kortet

Nu överväger jag starkt att byta till en annan leverantör

Mvh. Mats

Hej

Jag är djupt besviken på Telia

Jag hade ett abbonemang som hette Telia Refill till vänner med en uppkopplingsavg,på 0,79:- och fick prata så länge jag ville.Då var jag in på Telia butiken och frågade om jag kunde lägga till 1 månads surf på kortet utan att det skulle förändra abbonemanget.Jajamen det går bra det,och då gjorde jag det.Och döm om min förvåning då fick jag ett helt nytt abbonemang som heter Telia Refill Enkel som inte alls har samma fördelar för mig.

Efter att ha kontaktat support flera gånger så kan jag inte få tillbaka mitt gamla abbonemang,dom pratar om att det skall upphöra.Har jag vetat det här att Telia kan göra på detta Diktatoriska sätt har jag aldrig tagit lagt till någon surf på kortet

Nu överväger jag starkt att byta till en annan leverantör

Mvh. Mats

Hej Mats!

Det är tråkigt att läsa att du fick fel information av mina kollegor i butiken.Om man har ett kontantkort med en äldre, säljstoppad, prislista och laddar på ett månadskort/årskort så ändras prislistan till den vi erbjuder idag. Du borde ha fått information om det och jag ber om ursäkt för att mina kollegor verkar ha sagt fel till dig. Som du har fått information om senare så är det planerat att alla äldre prislistor ska bytas ut till dagens prislista. Det är inte möjligt att lägga tillbaka den prislista du hade tidigare tyvärr. Jag önskar att jag hade kunnat ge dig ett mer positivt besked Mats men i det här fallet kan vi på kundtjänst inte hjälpa dig. Jag förstår om du vill byta till en annan operatör men hoppas förstås att du väljer att stanna hos Telia.

Ett tips är att välja ett abonnemang som är gällande tillsvidare.

Kontantkorten är förvisso också gällande tillsvidare i en del fall, men avtalet tecknas om vid varje påfyllning, så priserna kan skifta.

De flesta konkurrenter har även en fast avtalstid på sina kontantkort på tolv månader. Glömmer man att fylla på kontot inom 12 månader, så sägs kontantkortet upp och ej använt belopp försvinner.

Där är Telia och Halebop mer generösa, deras kontantkort gäller tillsvidare och det räcker med att man ringer ett samtal inom 12 månader för att kortet ej ska sägas upp. Och skulle uppsägning ske så finns det möjlighet att få ej använt belopp överfört till bankonto. (har dock för mig att en avgift tas ut). Men även hos Telia för tecknas nytt avtal med ny prislista efter en påfyllning.

Byt gärna operatör, men läs villkoren noga, för villkoren för kontantkort är inte så bra generellt. Abonnemang är det man bör välja för att vara mer säker mot prisförändringar.

En viktig sak att nämna är även att man inte bör ställa frågor till personalen i Telias butiker.

De är i huvudsak anställda som säljare, och har inte kompetensen att svara på frågor. Jag pratade i telefon med en av cheferna på Telia Sonera om det förut, de tyckte då att personalen inte skulle svara på frågor utan alltid hänvisa till kundtjänsten. Men det verkar inte som att all personal har fått reda på de direktiven.

Det var även så att butikens datorer inte är direktanslutna till Telias övriga system. Så det kan hända att fel information visas om man söker på kunduppgifter i datorn.

Det är förstås väldigt dåligt för kunderna, att de då riskerar att få fel information, om personalen inte har fått reda på att deras datorer visar fel och att de inte bör svara på frågor.

Jag förstås att Telia Sonera tycker att butikerna är mest för försäljning och att support ska ges av annan personal. Men då borde man vara mer tydlig om direktiven till de anställda, samt ev. även skylta i butiken om exempelvis en direkttelefon till supporten som man kan använda i butiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu