Ludde66

Är min Thomson TG 784 för gammal??

5 inlägg i detta ämne

Jag har haft Telias kombinationserbjudande i 3-4 år med en gateway/router (eller vad det nu är) som heter Thomson TG784 för teve, bredband 100/100, fast telefoni, xboxen och det trådlösa. Den följde med i paketet (smart-nånting) och har fungerat rätt problemfritt efter en och annan reset. Nu är jag nyfiken på om den är helt omodern och upplever mitt internet (både trådat och trådlöst) som lite segare än förr. Förmodar att själva Thomson är en flaskhals i systemet och undrar om det finns nyare och snabbare gateways/router än minTG 784??? Är den för gammal helt enkelt, finns det nyare som passar mig, är det problemfritt att byta???

Med vänlig hälsning

ML

Det verkar som om den routern har en mängd fel. Kanske bäst att fortsätta med sin gamla,

Har en TG789 sen några år, min tredje, den första fick jag reklamera för att wi-fi var nästan dött vid leveransen, den andra blev (lite omotiverat) bytt mot en likadan när jag växlade över från adsl till fiber för två år sen (en dag innan dom började skeppa ut 799:an).

Det bästa med fiber är att jag kan titta på ett program medan jag spelar in ett annat. Mina barn är vuxna och utflugna och jag spelar inte dataspel. Njuter bara av två TV-boxar varav en inspelningsbar, IP-telefoni och internet 100/100 (påtvingat sen i somras) och jag tror inte 799:an skiljer sig så mycket från det jag har nu. Om du inte har andra specialbehov tror jag inte du behöver vara rädd för en TG799.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu