Anna Björklund

Technicolor TG799vn v2 Inloggningsproblem

23 inlägg i detta ämne

Jamen det är ju det jag säger är fel.

Lösenordet ska inte återställas vid godyclig tidpunkt(som är nya ändringen från telia), utan man ska som tidigare SJÄLV kunna sätta ett lösenord.

Och man kan ju fortfarande byta lösenord, vilket jag påpekade är vettlöst när detta ändå återställs till det förprogrammerade vid godtycklig tidpunkt!

Jag påpekade bara det orimliga i att man tillåts sätta ett eget lösenord, när detta ändå inte kommer att gälla.

Något annat har jag inte påstått.

A

Har precis samma problem. Efter fabriksåterställning kan jag komma in utan lösenord och konfigurera. Efter ungefär en kvart kommer inloggningsrutan upp och då fungerar inte Access Key som lösenord. Det återstår bara att göra en fabriksåterställning, sedan göra allt rätt och hålla tummarna ...

Om inte ens du själv kan logga in får man nog betrakta routern som säker. ;-)

A

Kom in efter återställning (utan inloggning??). Men när jag skulle testa att byta lösenord ville den ha det gamla och access key fungerar inte. Efter ett tag skulle jag logga in och då kom rutan med inloggning upp. Och access key fungerar inte.

Ringa och skälla imorgon..

Har haft telia i drygt ett år. (triple play) och efter varenda uppdatering av tv-box eller router jävlas det. Ringa till support så de får aktivera något som de tycker är Såååå märkligt att det inträffar.. Blir så trött. Hade det inte varit för tv:n hade jag bytt för längesedan.

Och varför går det inte att exportera inställningar?? Jag har ändrat en hel del i routern.

Det ska gå att spara inställningarna enligt manualen under återställning på sidan 41 men jag kommer inte in i boxen trots att jag använde lösenordet på skylten och sen ändrade till mitt gamla lösenord igen, nu fungerar inget av lösenorden.

Hej!

Har jag fattat fel? Det är väl bara vid en hårdvarureset som PW återgår till standard? Jag fick just ett nytt modem/router-tjofräs levererat men min lina är nere så jag vill inte bråka med det förrän DSL är uppe igen. Sen kan man väl byta IP-oktetter om man vill så att (utan reset) kan man köra internt på vad 17 man vill? 172.x.x.1 kanske? Man måste inte köra microsoft standard LAN settings.

I all ödmjukhet

Hej!

Har jag fattat fel? Det är väl bara vid en hårdvarureset som PW återgår till standard? Jag fick just ett nytt modem/router-tjofräs levererat men min lina är nere så jag vill inte bråka med det förrän DSL är uppe igen. Sen kan man väl byta IP-oktetter om man vill så att (utan reset) kan man köra internt på vad 17 man vill? 172.x.x.1 kanske? Man måste inte köra microsoft standard LAN settings.

I all ödmjukhet

Tror inte det är nån ide att försöka frångå 192.168.x.y -serien om du vill att nåt ska fungera med dhcp... Men fasta adresser kan du alltid sätta utanför dhcp- intervallet. Mitt egna lösenord till Administrator brukar överleva rena omstarter, men vid reset är det antagligen Access key som gäller.

Samma problem här - fått ny TG799 i samband med uppgradering till fiber, och kollade upp standardlösen för att gå in att byta - alltså "Administrator" och min access key. Funkar icke. Körde en factory reset och det ledde till att jag kom in, utan att skriva in något lösen alls. Försökte byta till eget lösen i menyn, men Access key (eller för den delen blankt, eller password) fungerar icke det heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu