Daniel X

Trådlös TV med bryggad Thomson-gateway, fungerar ej?

12 inlägg i detta ämne

Du får ursäkta men jag är inte övertygad, inte än i alla fall.

Det är förstås bra med dubbla band och att den klarar 11n, m m, den är lämplig för "high-speed wireless HD video streaming". Men räcker det, klarar den av multicast över det trådlösa nätverket. Finns det någon text som beskriver att den fullt ut kan ersätta TG233, eller är det bara ett antagande från din sida?

I ett datablad anges "Multicast to unicast translation on Wi-Fi interfaces". Jag kan för lite för att förklara vad det innebär. Om det är vad som behövs för att "Xtream" ska kunna ersätta TG233 som sändare, eller om slutsatsen blir att det inte går.

Jag tänkte på:

http://www.technicolor.com/en/who-we-are/press-news-center/news/reliable-video-transmission-within-home

"With our MediaAccess TG799vn v2 5GHz Xtream gateway installed, only one separate TG233 is needed to connect as a wireless client to the set-top box."

Jag tänkte på:

http://www.technicolor.com/en/who-we-are/press-news-center/news/reliable-video-transmission-within-home

"With our MediaAccess TG799vn v2 5GHz Xtream gateway installed, only one separate TG233 is needed to connect as a wireless client to the set-top box."

Då finns ingen tvekan längre. "high-speed wireless HD video streaming" är bra, men då har "Xtream" rimligtvis också det som Ruckus- och TG233-enheterna har. D v s möjlighet att trådlöst hantera multicast och tablåbunden IPTV. Något som trådlösa konsumentroutrar, accesspunkter och trådlösa bryggor ofta saknar. Annars skulle ju vilken trådlös router, accesspunkt och brygga som helst fungera, förutom eventuella problem med kapaciteten.

IPTV - Tablåbunden IPTV (kjell.com)

IP multicast - Wireless (802.11) considerations (Wikipedia)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu