Olofsson4

mobilt WIFI ZTE

14 inlägg i detta ämne

men då måste jag söka och lägga till den på via nätverket först på surfplattan eller. sedan normalt så går ju plattan på hemma nätverket.

Det hela är väldigt enkelt.

1. Anslut dig mot ZTE routern

2. Öppna upp valfri webbläsare

3a. Om du inte dirigeras till routerns administrationsgränsnitt där du kan mata in pinkoden så knappa in någon utav nedanstående adresser:

192.168.8.1

192.168.1.1

192.168.0.1

Någon utav ovanstående adresser går till routern (bör vara 192.168.8.1)

3b. Om du dirigeras till routerns administrationsgränsnitt, alternativt gjort 3a, så bör du mötas av ett inmatningsfält där du skall knappa in PIN-koden ett enda gång.

Du kan göra ovanstående procedur på valfri enhet, antar väl att det smidigaste är via en mobiltelefon alternativt surfplatta om du har det till hands.

3b. Om du dirigeras till routerns administrationsgränsnitt, alternativt gjort 3a, så bör du mötas av ett inmatningsfält där du skall knappa in PIN-koden ett enda gång.

Du kan göra ovanstående procedur på valfri enhet, antar väl att det smidigaste är via en mobiltelefon alternativt surfplatta om du har det till hands.

SIM-kortet kan rimligtvis inte "minnas" PIN-koden, då har den ju ingen funktion. PIN-koden kan väl behöva anges flera gånger, t ex efter att routern varit avstängd. Men det är väl heller inget större problem.

Så undrar jag vad som händer efter att PIN-koden knappats in i t ex en mobil. Den måste väl knappas in igen efter att SIM-kortet flyttats tillbaka till routern. Däremot kan det vara ett sätt att stänga av SIM-kortslåset, om det inte kan göras direkt i routern.

SIM-kortet kan rimligtvis inte "minnas" PIN-koden, då har den ju ingen funktion. PIN-koden kan väl behöva anges flera gånger, t ex efter att routern varit avstängd. Men det är väl heller inget större problem.

Så undrar jag vad som händer efter att PIN-koden knappats in i t ex en mobil. Den måste väl knappas in igen efter att SIM-kortet flyttats tillbaka till routern. Däremot kan det vara ett sätt att stänga av SIM-kortslåset, om det inte kan göras direkt i routern.

Det är inte SIM-kortet som sparar PIN-koden utan det sparas i routern. Det krävs inte att man matar in PIN-koden på nytt efter omstart av denna routern, utan endast en fabriksåterställning leder till kravet att mata in PIN-koden.

Så länge det är samma SIM-kort så behöver man inte mata in PIN-koden på nytt om den tas ut ur routern och sätts in igen.

Man kan även just stänga av PIN-koden i routerns administrationsgränsnitt.

Det är inte SIM-kortet som sparar PIN-koden utan det sparas i routern. Det krävs inte att man matar in PIN-koden på nytt efter omstart av denna routern, utan endast en fabriksåterställning leder till kravet att mata in PIN-koden.

Så länge det är samma SIM-kort så behöver man inte mata in PIN-koden på nytt om den tas ut ur routern och sätts in igen.

Man kan även just stänga av PIN-koden i routerns administrationsgränsnitt.

fick frågan om PIN kod så fort jag öppnade webbläsaren sedan loggade jag in i routern för att försöka ta bort pin korden men den funktionen var tydligen spärrad :(

det ska väll gå att ställa in så den ska jobba mot WiFi eller homerun om det finns något tillgängligt som mobilen gör för att spara på surfmängden .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu