Ksonart

Play+ konto/inloggning

19 inlägg i detta ämne

Har också Telia Play+ och har tidigare kunnat loggat in men sedan någon/några månader sen får jag till svar att jag ska installera Silverlight vilket redan är installerat.

Samma här men med den skillnaden att det funkade för några dagar sedan. Man frågar sig också - varför ta upp det på detta forum när ingen från Telia bryr sig - är det till för att man ska avreagera sig? Detta är en tjänst jag betalar för - vad för support ska jag kontakta när jag inte kan logga in? Har det inte funkat på flera månader ska man väl ha pengarna tillbaka.

Man frågar sig också - varför ta upp det på detta forum när ingen från Telia bryr sig - är det till för att man ska avreagera sig?

... vad för support ska jag kontakta när jag inte kan logga in?

Vad fint att du uppskattar och sätter så stort värde på alla som engagerar sig i andras problem, det är svårt att hålla tårarna borta.

Fint att du också hittat den stora "Kontakta oss"-knappen som finns överst på sidorna, både här i forumet och på telia.se. Det är många som inte tycks ha hittat några lämpliga kontaktvägar till Telia.

Det verkar inte vara ngn forumdeltagare som har svar, så jag föreslår att frågan ställs till Telia.

Man får väl hoppas att Ann har löst det hela då hennes post (som du citerar) är snart två år gammal. ;)

Senaste aktiviteten i tråden är ju annars något som faktiskt ser ut att vara ett svar från en forumdeltagare, snarare än en fråga. Möjligen också en synpunkt värd att framföra till Telia.

På playplus loggar du in med mailadress istället för användarnamn. Inte helt logiskt då det står att man ska skriva sitt användarnamn.

Möjligen också en synpunkt värd att framföra till Telia.

I'm here to shed some light ;)

Det finns två stycken olika sätt att registrera Play+, ett där e-postadressen per automatik blir användarnamnet och ett där man får välja ett själv. Om man väljer det förifyllda formuläret när man klickar på länken i aktiveringsmailet så blir e-postadressen ens användarnamn men det går också att ändra på aktiveringssidan.

Om det istället skulle stå användarnamn/lösenord på inloggningssidan till Play+ skulle det troligtvis göra att man tror att det inte spelar någon roll, vilket alltså inte är fallet.

Jag kommer dock lyfta synpunkterna vidare och se om det går att förtydliga på något sätt :)

Med vänlig hälsning

Max Wik

Telia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu