IT-Schäfern

Kontinuerlig ringsignal på DECT-telefonen med Technicolor TG799vn v2

6 inlägg i detta ämne

Min DECT-lur ringer utan uppehåll vid inkommande samtal om den är parad med routern.

Däremot beter den sig normalt när den är parad med sin ordinarie basstation, inkopplad i routerns gröna ”Phone” RJ-11-uttag.

Men jag vill ha den parad med routern för då kan man placera DECT-lurens basstation (som enbart laddare då) lite varstans i stället för nära routern eller nära ett telefonjack.

Några inställningar i routern eller på Mina Sidor om ringsignal har jag inte hittat och i luren kan man fortfarande välja vilken ringsignal man vill ha. Men det är jobbigt med en ihållande ringsignal… gör DECT-funktionen närmast oanvändbar vilket är himla synd.

Hur funkar era DECT-lurar? Några idéer om vad man kan göra åt detta?

Min DECT-lur ringer utan uppehåll vid inkommande samtal om den är parad med routern.

Däremot beter den sig normalt när den är parad med sin ordinarie basstation, inkopplad i routerns gröna ”Phone” RJ-11-uttag.

Men jag vill ha den parad med routern för då kan man placera DECT-lurens basstation (som enbart laddare då) lite varstans i stället för nära routern eller nära ett telefonjack.

Några inställningar i routern eller på Mina Sidor om ringsignal har jag inte hittat och i luren kan man fortfarande välja vilken ringsignal man vill ha. Men det är jobbigt med en ihållande ringsignal… gör DECT-funktionen närmast oanvändbar vilket är himla synd.

Hur funkar era DECT-lurar? Några idéer om vad man kan göra åt detta?

Har samma problem, det ringer kontinuerligt innan man svarar. Ibland händer det att det börjar ringa igen när man lägger på. Tog kontakt med supporten men han som skulle lösa problemet, trodde jag, fattade ingenting, och visste ingenting. Vissa som jobbar på supporten verkar ha dålig utbildning . De borde väl skicka en felrapport till någon som testar utrustningen och löser problemet.

Misstänker att Erik har registrerat sin telefon direkt mot Telias router (med inbyggd DECT-bas).

Ja, så fina prylar har inte jag. Fick en ny TG789 som ersättare till min gamla TG789 när jag bytte från adsl till fiber i dec 2012. Dagen innan dom började skeppa ut TG799.. Men, det funkar ju som önskat...

Och Erik kanske inte har nån befintlig teleinstallation i huset/lägenheten, är väl inte standard i nybyggen, kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu