Bigslicer

SVT-r försvinner

21 inlägg i detta ämne

Jag väntar fortfarande på en kommentar från Telia vad gäller CopySwedes påstående att villkoren är oförändrade. Är läget låst, eller förhandlar man vidare? Fortfarande står det att SVT-r försvinner den 26/3. Om det gäller alla operatörer går väl CopySwede miste om en hel del intäkter. Snyggt självmål i så fall kan man tycka.

Det som står är att man försöker lösa det och under den tiden det förhandlas så ger man inga kommentarer,finns nog inget företag som gör det. CopySwed verkar stå fast vid sitt och anser att alla andra har fel så det blir nog ett självmål. Ett märkligt förfarande.

Webläsare i boxen är en möjlighet att lösa problemet då blir inget inspelat. För ett par år sedan var det strul med öppen fiber Viasat och Telia men det löste sig till slut. Vi får hoppas på det bästa.

MvH

// Matulda

Ja, då får du nog vänta, det är ju inte ens meningen med det här användarforumet.

Jag ser att du skrivit ett och annat inlägg i forumet. Förhoppningsvis är de andra litet mer genomtänkta. Jag har visserligen några kvar att skriva, innan jag kommer upp i dina siffror, men har faktiskt ändå klart för mig hur forumet fungerar. Var står det att jag förväntar mig något svar här??

Det jag tänkte mig var exempelvis här

http://www.telia.se/privat/aktuellt/

Kanske är det som Matulda säger att man förhandlar i det tysta.

Jag ser att du skrivit ett och annat inlägg i forumet. Förhoppningsvis är de andra litet mer genomtänkta. Jag har visserligen några kvar att skriva, innan jag kommer upp i dina siffror, men har faktiskt ändå klart för mig hur forumet fungerar. Var står det att jag förväntar mig något svar här??

Här står det lite mer:

http://www.telia.se/privat/tv/svtr

Det som är lite oroväckande är att man förhandlat sedan sommaren 2014 men inte hittat någon lösning.

Man får hoppas att Copyswede ändå kommer att anse att lite är bättre än inget och kommer att kompromissa med sina nya villkor.

För att se program från SVT Play är ju en liten Chromecast-sticka en utmärkt lösning. Kostar under 300 kr och fungerar med både Android, iPhone och PC. Dessutom kan man ju använda den till mycket mer än SVT Play...

Det som jag kommer att sakna i digitalboxen är möjligheten att starta om pågående program!

Snygg räddning där :-) för KOMMENTERAR gör man ju på många andra ställen på en webbsida än på ett forum. Egen information är väl annars just information. Kul med lite idéer iallafall!

Här står det lite mer:

http://www.telia.se/privat/tv/svtr

Det som är lite oroväckande är att man förhandlat sedan sommaren 2014 men inte hittat någon lösning.

Man får hoppas att Copyswede ändå kommer att anse att lite är bättre än inget och kommer att kompromissa med sina nya villkor.

För att se program från SVT Play är ju en liten Chromecast-sticka en utmärkt lösning. Kostar under 300 kr och fungerar med både Android, iPhone och PC. Dessutom kan man ju använda den till mycket mer än SVT Play...

Det som jag kommer att sakna i digitalboxen är möjligheten att starta om pågående program!

SVT-r blir kvar tills vidare!

Om man går in på Play via digiatalboxen kan man nu läsa att Telia för att tillgodose kunderna valt att acceptera CopySwedes erbjudande om förlängning av det gamla avtalet.

Det framgår emellertid att Telia inte är överdrivet nöjda, och att man vill ha ett helt nytt av avtal med rimligare villkor.

Framtiden får väl utvisa om man kan enas kring något som alla kan acceptera, men tillsvidare får vi väl vara nöjda med att man trots allt kommit fram till en lösning, om än inte optimal.

Tittar man på Telias sidor för att handla så gör de fortfarande sken av att man får play-tjänsterna när man t.ex köper kanalpaket Stor. Märkligt när det inte fungerar i det paket jag har. Jag anser att det är avtalsbrott att ta bort tjänsten när man har tecknat den med detta innehåll. Hos oss försvann SVTr den 22:a -- inte den 26:e som angetts. Varför -- ingen information som vanligt.

Den Play+ tjänst som de erbjuder som "ersättning" innehåller inte alls de program som jag brukat spela upp. Men nu finns ju SVT-play som tur är så man får väl titta på datorn istället.

Mycket av det som var bra med Telia tappas, vi kommer fundera på annan leverantör om detta fortsätter.

En helt annan konstig sak var att jag en sen kväll inte orkade titta klart på en film som jag såg. Men till min förvåning sas i rutan att programmet inte fick spelas in! När jag hade min gamla inspelningsdisk som var kopplad till TVn kunte jag spela in vad jag ville -- ska det vara så att en inspelning kan "förbjudas" via Telia?

SVT-r blir kvar tills vidare!

Om man går in på Play via digiatalboxen kan man nu läsa att Telia för att tillgodose kunderna valt att acceptera CopySwedes erbjudande om förlängning av det gamla avtalet.

Det framgår emellertid att Telia inte är överdrivet nöjda, och att man vill ha ett helt nytt av avtal med rimligare villkor.

Framtiden får väl utvisa om man kan enas kring något som alla kan acceptera, men tillsvidare får vi väl vara nöjda med att man trots allt kommit fram till en lösning, om än inte optimal.

Min Tv-sida i Play är helt svart nu kl 22:33. När säger man att det ska komma igång?

Min Tv-sida i Play är helt svart nu kl 22:33. När säger man att det ska komma igång?

Märkligt. När jag går in på Play står det ill höger att avtalet förlängs, och i vänstra spalten finns kategorierna som förut. Programmen som finns kan jag spela upp som tidigare. Om de fortfarande kommer att finnas utlagda i 30 dagar tycker jag inte framgår riktigt. Låter som ett fall för Telias support om det inte rättat till sig.

Det här med att du inte kan spela in låter ju också mystiskt. Alla program skall gå att spela in om du har en inspelningsbar digitalbox.

http://www.telia.se/privat/support/info/spela-in-pa-inspelningsbar-digitalbox

Är det en av de nya Arris-boxarna? Mer för supporten att jobba med:)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu