Bloaja

Var hittar jag Telias chat?

6 inlägg i detta ämne

Jag har försökt komma i kontakt med telia och vill inte sitta i lång telefonkö.

Det enda jag hittade var att säga att jag inte var nöjd med tidigare svar, då fick jag svar att jag kunde kontakta via chat, men var hittar jag chatten?

För att vara ett bolag som jobbar med kommunikation måste jag säga att telia är bland de sämsta bolag alla kategorier jag vet när det gäller nåbarhet.

Anders

Jag har försökt komma i kontakt med telia och vill inte sitta i lång telefonkö.

Det enda jag hittade var att säga att jag inte var nöjd med tidigare svar, då fick jag svar att jag kunde kontakta via chat, men var hittar jag chatten?

För att vara ett bolag som jobbar med kommunikation måste jag säga att telia är bland de sämsta bolag alla kategorier jag vet när det gäller nåbarhet.

Anders

Har du använt "Kontakta oss"? Hittas överst både i forumet och på telia.se, liksom i sidfoten på telia.se. Sen finns inte alla kontaktvägar för alla typer av ärenden, man får välja bland de tillgängliga för det aktuella ärendet.

Chattbubblan dyker, efter vad jag sett, bara upp när chatten är öppen. Börja i vilket fall med att gå in på Kontakt och välj område så kanske chatt dyker upp som ett val. Det gjorde det för mig alldeles nyss när jag valde mobiltelfoni och fakturafrågor (bara för att ta ett exempel). Vid ett annatr val jag gjorde dök inte chatt upp som ett val, så det beror tydligen på vad man vill ha hjälp med om det finns tillgängligt eller inte.

Brukar funka rätt bra att kontakta Telia över Facebook också.

Jag tror att för de kategorier där chattbubblan inte dyker upp direkt så har Telia tänkt att man först ska traggla sig igenom deras felsökningsguide och hittar man ett fel och lyckas åtgärda det på det viset så slipper man kontakta chatten och därmed minskas belastningen på chatten. chattoperatörerna slipper dessutom rutinfel som att sladden inte sitter i etc. Chattbubblan brukar då dyka ut som sista utväg när man inte hittar en lösning med felsökningsgiuiden, så börja med att köra igenom den, och antingen svara så ärligt som möjligt och försök göra det som föreslås, det kanske lyckas, eller svara så tokigt som möjligt eller ljug: "ja, jag har startat om", "ja jag har fabriksåterställt", etc... så att guiden garanterat inte hittar nån lösning, så kommer säkert chatten fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu