Joakim Eklund

Risk att kanal 5 tas bort ?!

95 inlägg i detta ämne

Vad förväntar ni er egentligen det är Telia vi snackar om. Det är liksom inte första gången de kommer i klinch med andra bolag. Likadant har det varit med Viasat, SVT och nu SBS. Det intressanta är att inget annat bolag typ comhem verkar ha problem. De har visserligen andra problem men inte just detta.

Det gemensamma är Telia och det är de som är problemet. Tyvärr har jag ingen möjlighet att välja bort dem. Men vid första tillfälle skulle jag inte tveka på att kasta ut dem.

Problemet med ett nytt avtal för SVTr var lika för de andra operatörerna typ ComHem, Boxer, Bredbandsbolaget. Telia löste det så att kunderna inte blev drabbade, tjänsten finns ju kvar. Jag vet inte om och hur de andra operatörerna löste det?

Det är inte bara Telia som har haft problem att komma överens med SBS, Boxer stängde också av Kanal 5 och de andra kanalerna för ett kort tag innan man kom överens om ett nytt avtal. Eventuellt har andra operatörer också haft problem med SBS?

Det är väl ingen som tror på allvar att SBS kanaler kommer att försvinna från Telias utbud för alltid?!

De kommer att komma tillbaka om några dagar, absolut max en vecka.

Det är ju bara att titta på Telias "ersättningserbjudande", det är ju så pinsamt dåligt. Det betyder ju bara att de räknar med att SBS kanaler kommer tillbaka snart.

Skulle de ha ett rimligt ersättningserbjudande med typ 10 nya kanaler så skulle folk bli förbannade sen när SBS kanaler kommer tillbaka och man blir av med de där nya, bättre, kanalerna. :)

Nu har vi fått veta vad Telias sk kompensation ska bli.......ha ha ha

EN ****** MÅNAD med nån filmkanal jag aldrig hört talas om och inte är ett dugg intresserad av.

NEJ halva avgiften tills de har löst dealen kring "kanalerna som försvann" ska vi kräva !!!

Bomba dem med mejl om kravet !!!

Vet du mailadressen hittar inte den.

Hittar under support men den öppnas INTE så man kan se adressen :-(

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu