Joakim Eklund

Risk att kanal 5 tas bort ?!

95 inlägg i detta ämne

Jag undrar vad det är för "skräpkanaler" det talas om!

Om man kollar på http://www.sbsdiscovery.se/tv#channels

Så har dom ju bara dom kanalerna som nu är nersäckta 9 st

+ play

detta

Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, ID, Discovery HD, Animal Planet HD samt playtjänsterna Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play.

hittar inga skräpkanaler där!!

Detta är ju värsta skämtet, vad är det för xxxxxxx Telia har som förhandlare?! Och vad är det för kompensation man gör?! Ni har ju helt sänkt oss som är serieälskare med behovet av svensk text när ni släcker 5, 9 och 11!!! Kompensationskanalerna är också rena aprilskämtet! Minst 30% off på priset tills frågan är löst och då får ni också fixa någon form av gratis play-tjänst så vi kan se ikapp alla avsnitt vi nu missar! Här har många byggt om och nytt med fiber och iptv utan en tanke på att bli behandlade på detta vis. De "svenska" kanalerna 1-11 räknas lika självklara som el, vatten och avlopp så nu får ni f-n ta och skärpa Er! Visserligen är syftet säkert gott att slippa en massa skräp i kanalpaketen men det får inte gå till på detta sätt! Byta iptv är ju tyvärr inte heller det lättaste med villafiber från Er så "erbjudandet" att säga upp utan bindningstid är ju också bara larvigt skitsnack!

Det jag, och uppenbarligen väldigt många andra inte förstår, är hur Telia tänker när man erbjuder sin "kompensation". Telias Facebooksida svämmar över av inlägg från upprörda människor som tänker säga upp sina abonnemang. Om Telia vill ha kvar sina kunder skulle man hanterat detta på ett helt annat sätt, med generös kompensation, istället för det man nu går ut med, som många uppfattar som en ren provokation.

Hur många av de tusentals kunder som det verkar vara fråga om tror Telia kommer tillbaka, även om man hittar en lösning inom någon vecka? Inte värst många tippar jag.

Jag skulle gärna vilja veta vad man egentligen bråkar om, och vilka krav som Telia anser att man inte kan gå med på. Precis som i fallet med SVT-r verkar man ju ge helt motstridiga besked från parterna.

Telia har sedan midnatt valt att släcka ner våra kanaler. Vi beklagar det djupt, säger Dan Panas, presschef på SBS Discovery.

- Våra kanaler är tillgängliga hos alla övriga distributörer och jag ser ingen anledning till att de inte skulle kunna finnas även hos Telia, konstaterar han.

Detta är ju värsta skämtet, vad är det för xxxxxxx Telia har som förhandlare?! Och vad är det för kompensation man gör?! Ni har ju helt sänkt oss som är serieälskare med behovet av svensk text när ni släcker 5, 9 och 11!!! Kompensationskanalerna är också rena aprilskämtet! Minst 30% off på priset tills frågan är löst och då får ni också fixa någon form av gratis play-tjänst så vi kan se ikapp alla avsnitt vi nu missar! Här har många byggt om och nytt med fiber och iptv utan en tanke på att bli behandlade på detta vis. De "svenska" kanalerna 1-11 räknas lika självklara som el, vatten och avlopp så nu får ni f-n ta och skärpa Er! Visserligen är syftet säkert gott att slippa en massa skräp i kanalpaketen men det får inte gå till på detta sätt! Byta iptv är ju tyvärr inte heller det lättaste med villafiber från Er så "erbjudandet" att säga upp utan bindningstid är ju också bara larvigt skitsnack!

Se ovan mitt inlägg och kolla efter "skräpkanaler" det är ju inga sådana som sds discovery har!

Telia har sedan midnatt valt att släcka ner våra kanaler. Vi beklagar det djupt, säger Dan Panas, presschef på SBS Discovery.

- Våra kanaler är tillgängliga hos alla övriga distributörer och jag ser ingen anledning till att de inte skulle kunna finnas även hos Telia, konstaterar han.

Stämmer inte tex. Viasat har inte Discovery Channel har kollat runt lite och funnit att det inte bara är att byta operatör

Se ovan mitt inlägg och kolla efter "skräpkanaler" det är ju inga sådana som sds discovery har!

Tydligen är det så att Telia vill att kanalerna ingår i Play medans SBS inte vill det och att SBS tycker man ska teckna ett premiumavtal hos dom för att få dessa kanaler som en Playtjänst.

Rörigt värre och frågan är hur blir det hos andra operatörer när deras avtal går ut?

Nu har jag "förmånen" att ha ett analogt utbud i huset där jag bor så vissa kanaler har tillgång till men det inte riktigt så jag vill ha det.

Det går 2,4 personer på ett genomsnittligt hushåll, så eftersom Telia har 700 000 tv-kunder så rör det sig om närmare 1,7 miljoner tittare som SBS tappar.

Givetvis vore det helt förödande för SBS att tappa 1,7 miljoner tittare, speciellt med tanke på antalet kanaler det gäller. Det handlar om enorma förluster av reklamintäkter som SBS ägare aldrig skulle tillåta.

Samtidigt så innebär frånvaron av SBS kanaler att Telia riskerar att tappa en ansenlig mängd kunder.

Finns det någon som tror att de INTE kommer att komma överens?

Kanske redan idag, förmodligen inom tre dagar, max en vecka.

Det går 2,4 personer på ett genomsnittligt hushåll, så eftersom Telia har 700 000 tv-kunder så rör det sig om närmare 1,7 miljoner tittare som SBS tappar.

Givetvis vore det helt förödande för SBS att tappa 1,7 miljoner tittare, speciellt med tanke på antalet kanaler det gäller. Det handlar om enorma förluster av reklamintäkter som SBS ägare aldrig skulle tillåta.

Samtidigt så innebär frånvaron av SBS kanaler att Telia riskerar att tappa en ansenlig mängd kunder.

Finns det någon som tror att de INTE kommer att komma överens?

Kanske redan idag, förmodligen inom tre dagar, max en vecka.

Jag tror på en överenskommelse inom kort..när detta drabbade boxer så var det fixat inom 1 dygn.Drar det däremot ut på tiden låt säga 2 veckor då får man nog se sig om efter andra lösningar. Fråga är väl hur avtalen ser ut/löper ut hos andra leverantörer risken är att man hamnar i samma soppa igen. Nåja is i magen så får vi se..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu