Joakim Eklund

Risk att kanal 5 tas bort ?!

95 inlägg i detta ämne

Tydligen är det så att Telia vill att kanalerna ingår i Play medans SBS inte vill det och att SBS tycker man ska teckna ett premiumavtal hos dom för att få dessa kanaler som en Playtjänst.

Rörigt värre och frågan är hur blir det hos andra operatörer när deras avtal går ut?

Nu har jag "förmånen" att ha ett analogt utbud i huset där jag bor så vissa kanaler har tillgång till men det inte riktigt så jag vill ha det.

Om nu så är fallet så är det än mer skrämmande. Jag tar hellre kanalerna 5, 9 och 11 alla dagar i veckan utan play till samma pris som innan mot att vara helt utan!

Läser någon från Telia alla dessa inlägg kan man undra? Hur lätt hade det inte varit för dem att erbjuda en kompensation på nästa faktura för det som nu pågår? Varför "tvinga" kunder till att blir irriterade och säga upp sina abonnemang?

Jag är väl en av många "storkunder" hos Telia som har bredband, telefoni, mobiltelefoni(fyra stycken) samt tvillingabonnemang på kanalpaket stor inkl. viasat premium samlat hos dem. Vad får man för det? Just nu tänker jag "inte någonting"! Blir nog att se sig runt efter alternativ även om man anpassat hemmet efter Telias lösningar. Otroligt ogenomtänkt att inte ha något enkelt att kompensera med. Jag fick själv erbjudande om att byta ut mitt viasat premium till viasat guld och då få med 5'an igen. Wow! MEN, då var jag ju också tvungen att binda upp mig i 12 månader för viasat guld med de 6 första månaderna gratis...

Sen frågade jag vad som gäller om jag vill säga upp mina abonnemang. Då har jag ju bindningstid på viasat primium kvar så den kan jag ju ej säga upp förän i juni, och då innebär det ju att jag måsta ha kvar mitt bredband för att kunna utnyttja detta osv. Helt omöjligt att se igenom allt det finstilta och inte gör de något för att hjälpa till!

Det här ställer till det rejält!

har också allt på Telia plus Viasat som har bindningstid. Så då måste man ha kvar Telia fram till bindningstiden går ut!!! Det här är inte ok. Tror jag ska backa och gå tillbaka till analoga. och satellit istället. Så här får det inte gå till. Jag skall som kund själv kunna göra mina val. INTE Telia.

Har ju avtalat en gång att jag vill ha dessa kanaler, inte ok att bara ta bort, ska vara valbart för kunden! Skäms Telia!

Det här ställer till det rejält!

har också allt på Telia plus Viasat som har bindningstid. Så då måste man ha kvar Telia fram till bindningstiden går ut!!! Det här är inte ok. Tror jag ska backa och gå tillbaka till analoga. och satellit istället. Så här får det inte gå till. Jag skall som kund själv kunna göra mina val. INTE Telia.

Har ju avtalat en gång att jag vill ha dessa kanaler, inte ok att bara ta bort, ska vara valbart för kunden! Skäms Telia!

Tyvärr är det ju lika illa med C-More & Viasat att man får välja rätt stora abonnemang om man ska få vad man vill.

Tar man Viasat så får man ju inte Tex. Discovery

Så det är pest eller kolera jag tror nog att jag avvaktar detta löser sig med all säkerhet inom kort.

Det är ju som sagts innan ett massivt reklamtapp för SBS discovery!

Samt även en jätte prestigeförlust för Telia!

Om nu så är fallet så är det än mer skrämmande. Jag tar hellre kanalerna 5, 9 och 11 alla dagar i veckan utan play till samma pris som innan mot att vara helt utan!

Instämmer..jag personligen använder inte alls playtjänsterna.Vore bättre att fått behålla dessa kanaler till ett lägre pris och vill man ha kanalerna på Play så får man köpa dom.

När allt lugnat ner sig så får man väl ta och ringa och kolla av med kompensation..för jag anser att jag får ingen alls i nuläget eftersom jag redan har Kanalpaket Stor och inget intresse av HBO.

Nåja..vi får se vad som händer framöver.

Tyvärr är det ju lika illa med C-More & Viasat att man får välja rätt stora abonnemang om man ska få vad man vill.

Tar man Viasat så får man ju inte Tex. Discovery

Så det är pest eller kolera jag tror nog att jag avvaktar detta löser sig med all säkerhet inom kort.

Det är ju som sagts innan ett massivt reklamtapp för SBS discovery!

Samt även en jätte prestigeförlust för Telia!

Ja, inte nog att SBS tappar i storleksordningen 1,5 miljoner tittar på alla sina kanaler, jag skulle tro att Telias kunder är de som använder utnyttja play-tjänsterna överlägset mest vilket drar ännu mer reklamintäkter till SBS.

Det är ju en förhandlingsfråga men SJÄLVKLART kommer kanalerna tillbaka. Eftersom SBS huvudsakliga intäkt är reklam så skulle man i princip kunna ge Telia tillgång till kanalerna gratis, men båda sidor kommer ju att få kompromissa här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu