Eric Jeising

Tilgin HG321 telefonadapter

3 inlägg i detta ämne

Har bredband via fiber och har nu beställt IP telefoni.

För några veckor sedan ringde jag tekniska supporten och fick då uppfattningen att jag kunde koppla in min dect telefon direkt i routern (Technicolor Gateway 799vac) och sedan koppla till flera telefoner via Dect funktionen. Nu när jag gjort min beställning visar det sig att jag ska få en telefon adapter. Behövs verkligen den?

Jag är lite besviken då jag inte blev upplyst om att det kostar 699 sek för adaptern.utan det bara kom en

Har bredband via fiber och har nu beställt IP telefoni.

För några veckor sedan ringde jag tekniska supporten och fick då uppfattningen att jag kunde koppla in min dect telefon direkt i routern (Technicolor Gateway 799vac) och sedan koppla till flera telefoner via Dect funktionen. Nu när jag gjort min beställning visar det sig att jag ska få en telefon adapter. Behövs verkligen den?

Jag är lite besviken då jag inte blev upplyst om att det kostar 699 sek för adaptern.utan det bara kom en

Vet inte om det är nåt nytt dom hittat på. Jag har den äldre TG789 och behövde bara ansluta förstajacket till rätt port på baksidan av TG:n så körde jag telefonsignalen "baklänges" in i min befintliga jackslinga. Mina båda decttelefoner med deras basstationer fungerade direkt utan andra åtgärder.

Jag har råkat ut för en liknande historia. När jag 2016-10-08 beställde inkoppling av fiberbredbandet och telefoni (har tidigare adsl), fick jag beskedet att jag måste ha en telefonadapter Tilgin H. Jag blev förvånad och besviken men accepterade ändå. När jag sedan lusläste på supportsidorna fann jag under "koppla in bredband och bredbandstelefoni" att man kan använda en mellanpropp och telefonsladd som man kan beställa kostnadsfritt via den sidan!

Tydligen är det inte helt lätt ens för Telias personal att hitta rätt i alla varianter som kan förekomma.

Jag beställde en propp och hoppas att det fungerar. Det får jag veta 14/10 då fiberbredbandet aktiveras. Skall försöka återkomma med info om utfallet. Det borde ju gå att returnera Tilgin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu