John Rör

Telia Familj

6 inlägg i detta ämne

Jag la till Telia Familj på mitt abonnemang. Står att det ska vara kostnadsfritt. Snyggt då att följande faktura står det Fast avgift telia mobil familj 99:-/mån. Det blev ett nätt påslag på fakturan med 224:40 för period 23/10 till 31/12. Känns inte alls okej. Är det fler som råkat ut för detta? Sitter i 45 minuters telefonkö till telia för att få reda på mer om vad som gäller.

Snyggt jobbat telia!!! Nu blev jag surare än en låda citroner! 40 minuter kö, sen talar jag om mitt ärende och blir ombedd dröja kvar (tjejen jag pratar med är väldigt vänlig och tillmötesgående). Sitter och väntar med ett litet pipande i luren som indikerar att jag fortfarande är uppkopplad. Och så bara bryts det!!! Jag blev bortkopplad och direkt ringer telefon om nån xxxxxx kundundersökning från telia!! Ska jag behöva sitta i kö 40 min igen nu? Om jag inte minns fel så kostar väl dom här samtalen minutavgift också. Det är väl det telia är ute efter, att skinna en på mer pengar i smyg

Använd "Kontakta oss"-knappen högst upp på sidan och skicka in ett webbärende istället, så slipper du telefonkö...

Jo det har du rätt i så kan man också göra. Men jag är väl lite gammalmodig av mig och vill helst diskutera saken direkt med någon människa och reda ut ifall det blivit nåt missförstånd. Chatta är inget alternativ för mig då jag skriver så otroligt illa och sakta så jag måste läsa och redigera allt jag skriver innan jag sänder det, för att det ska vara någelunda förståeligt och läsbart. Önskar jag kunde hitta ett alternativ där Telia ringer tillbaka när det är ens tur. Sitter i kö igen med plats 11 i turordningen. Tur man har tid till övers för det här.....

Ok. Nu fick jag reda på vad som blivit fel. Jag har tydligen ett för gammalt abonnemang för att familj ska vara gratis för mig.

Tidigare kostade Telia Familj 99:-/mån men nu har det gjorts om till att vara gratis. Men eftersom jag har ett abonnemang som inte går att teckna längre (telia mobil till vänner surf) så kan jag inte få familj gratis utan måste betala 99:-/mån för detta.

Känns lite surt då det står på mina sidor som gratis tillägg även till mitt mobilnummer/abonnemang. Men jag får väl klara mig utan i fortsättningen också då eftersom jag inte är sugen på att göra om det abonnemang jag har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu