Andreas C

Extrem dataförbrukning ios 9.2 iPhone 5s

4 inlägg i detta ämne

Min iPhone 5s förbrukar extremt mycket mobilt data av sig själv utan att jag använder mobilen. 300Mb på en timma när jag hade den i fickan, kommer lätt upp i 1Gb på en dag även om jag inte har rört mobilen.

Har försökt ta reda på vad det är som förbrukar och är ganska säker på att det är funktionen iCloud / iCloud-bildbibliotek som är orsaken. Stänger jag av den funktionen så stoppar flödet av data.

Jag kan inte fatta varför???

Mitt iCloud bildbibliotek är på ca 66Gb, hemma har jag wifi och kikar jag på iCloud / Bilder står det att allt är syncat, det borde alltså inte finnas mer bilder att ladda upp till min mobil. Min fru har samma problem och vi har olika operstörer, fast lika mobiler iPhone 5s. Båda kör ios 9.2

Det finns en del saker du skulle kunna testa.

De lösningar som oftast hjälper är följande:

- Inställningar > Notiser > Stäng av notiser för appar du inte använder så ofta.

- Inställningar > iCloud > iCloud Drive > Stäng av mobildata för iCloud Drive om tjänsten används. I vissa fall har iCloud Drive även skicka data till molnet även om funktionen varit avstängd, så om man egentligen inte behöver Drive, stäng av den helt och hållet.

- Inställningar > e-post > stäng av push-funktionen.

Även "överför till bildström" på iCloud kan i vissa fall använda mobildata fast det inte ska fungera, så det kan också vara värt att testa stänga av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu