Rolwal

Webmail

8 inlägg i detta ämne

Den 21 december 2015 fick jag ett SMS undertecknat Telia med texten "Ditt mailkonto är spärrat pga kapning. För att häva spärren krävs ett lösenordsbyte. Detta kan göras via Mitt Telia."

Det försökte jag men fick bara beskedet att kontot var spärrat.

Jag har felanmält detta vid 5 tillfällen men bara fått beskedet att det är något systemfel och man ska återkomma.

Någon som har nåt tips hur man ska lösa detta? Jag har mail i boxen som för mig är viktiga.

Den 21 december 2015 fick jag ett SMS undertecknat Telia med texten "Ditt mailkonto är spärrat pga kapning. För att häva spärren krävs ett lösenordsbyte. Detta kan göras via Mitt Telia."

Jag har felanmält detta vid 5 tillfällen men bara fått beskedet att det är något systemfel och man ska återkomma.

Någon som har nåt tips hur man ska lösa detta? Jag har mail i boxen som för mig är viktiga.

Men finns det fortfarande folk som går på såna här uppenbara bedrägeriförsök?!

Fråga 1: Du klickade händelsevis inte på ngn länk i SMS:t?

Fråga 2: Har du varit i kontakt med Telia?

Förslag: Om svaret på fråga 1 är ja och på fråga 2 nej är mitt råd att använda "kontakta oss" (högst upp på sidan) lr ring 90200

Det är inte otänkbart att det är korrekt. Telia kan ha noterat att där har skickats mycket spam från personens epost-adress. Hursomhelst bör Rolwal ta kontakt med Telias kundtjänst.

Jag har kontaktat Telias support vid 6 till fällen och fått löften om att de jobbar med problemet och att det kommer att lösa sig, Jag tror att någon av misstag har raderat kontot, men det vill man inte säga. Har blivit lovad kompensation, men det har jag inte heller sett röken av. Har gett upp hoppet om att man ska kunna lösa det här så jag försöker att byta ut min Telia adress överallt där det går. Men tyvärr så finns den i olika tidskrifter och kalendrar.

Jag har kontaktat Telias support vid 6 till fällen och fått löften om att de jobbar med problemet och att det kommer att lösa sig, Jag tror att någon av misstag har raderat kontot, men det vill man inte säga. Har blivit lovad kompensation, men det har jag inte heller sett röken av. Har gett upp hoppet om att man ska kunna lösa det här så jag försöker att byta ut min Telia adress överallt där det går. Men tyvärr så finns den i olika tidskrifter och kalendrar.

Har du gjort en skriftlig felanmälan till Telia? I så fall finns ju all kommunikation svart på vitt, och Telia får se till att ge dig ett korrekt svar.

Telia har ingen anledning att förhala eller undanhålla dig ett ärligt svar, även om det kan betyda att du får byta epost-adress.

Jag tror att någon av misstag har raderat kontot,...

...

Har gett upp hoppet om att man ska kunna lösa det här så jag försöker att byta ut min Telia adress överallt där det går. Men tyvärr så finns den i olika tidskrifter och kalendrar.

Med konto avser du rimligtvis e-postlådan och tillhörande e-postadress. Om du testat att ändra lösenord (inlägg 1) så ser du uppenbarligen adressen på "Mitt Telia". Om det inte går att byta lösenord, går det t ex att ändra adressen? I så fall kan du göra en ny e-postlåda med din befintliga adress, och behöver inte meddela en massa människor och företag, m m. Antar att du har tillgång till fem e-postadresser, som det brukar vara. Har du flera abonnemang som kan hysa adresser kan du testa med annat abonnemang. Fast ska det vara någon idé behöver du förstås kunna ordna så den befintliga adressen blir ledig först.

Du skrev att du har viktig e-post i lådan och då är det ju inget bra tips att försöka radera den (för att kunna skapa adressen igen). Du skrev också webmail i rubriken vilket väl innebär att du inte använder något e-postprogram, där e-posten antingen är hämtad eller synkad med e-postlådan på servern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu