Mattias9

LG Magic Remote och Telias box fungerar inte.

25 inlägg i detta ämne

Jag har samma problem. Arris dyker upp i listan över boxar som stöds, men det händer inget. Har också testat både med och utan SimpLink.

Det som förbryllar mig är dock att jag inte riktigt förstår vad som är tänkt att hända: när man konfar TVn för detta så står det att TVn och boxen inte får vara längre ifrån varandra än 1 eller 1,5 m vilket tyder på att det skulle vara fjärrkontrollen som fungerar som universal-kontroll, men sättet att kontrollera annan utrustning är genom att man får upp en slags fjärrkontroll på skärmen där man ska peka och klicka för att t.ex. byta kanal. Så om det är genom IR så måste TVn och fjärrkontrollen ha tvåvägskommunikation. Men det bästa vore förstås om det funkar via HDMI.

(Det står också att om man har boxen i ett skåp med dörr så ska man öppna dörren...)

LG stödjer något som heter SimpLink vilket antagligen är nån variant av CEC, även om det mest ser ut som om det är annan LG-utrustning som kan styras.

Men det kanske är Arrisen som inte stödjer CEC?

Japp, menade Arrisen. Har dock inte provat själv, men googlar man hittar man inget om att det stöds. På din beskrivning verkar det ju inte vara ren CEC som LG:n använder heller. Synd att inte LG gör boxen med :-)

Japp, menade Arrisen. Har dock inte provat själv, men googlar man hittar man inget om att det stöds. På din beskrivning verkar det ju inte vara ren CEC som LG:n använder heller. Synd att inte LG gör boxen med :-)

Observera att de här boxarna har ett förflutet som Motorola och (längre tillbaka) svenska Kreatel. Att boxar från Arris stöds innebär kanske inte att just dessa boxar ingår...

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu