Tim..

Dålig täckning

5 inlägg i detta ämne

Jag har problem med täckningen på min mobil, just nu har jag ingen alls, jag bor i Umeå och tycker att man borde minst ha några staplar i alla fall, ibland har jag full täckning 2 sekunder senare ingen alls, vad kan göra detta?

Jag kan tänka mig tre saker som orsakar detta:

1. Hårdvarufel på din telefon. Testa SIM-korten i en annan tfn, alt. starta om din telefon.

2. Dålig täckning där du befinner dig. Telia garanterar aldrig täckning på en specifik plats.

3. Driftstörning på en basstation. Avvakta och se om täckningen återkommer.

Beställ nytt SIM-kort eller ta dig till närmaste Telia-butik och få det utbytt.

Löser inte det problemet: Om telefonen har fungerat bra på samma ställe tidigare kan det vara en idé att få telefonen undersökt hos verkstad, se till att göra en säkerhetskopia innan du lämnar in den vid inköpsställe.

Annars kan det som tidigare användare skrivit vara tillfälliga driftstörningar.

On 2018-02-13 at 12:02, Birgitt@ sade:

Jag har haft samma problem som dig i flera år. Bytte till en Samsung A5 (2017) den har Voice-funktion (LET) som löste mitt problem. Kolla med återförsäljare så får du bättre info där.

I så fall är det kanske så att du haft dålig täckning på gsm och 3G men bra täckning på 4G. Då kan VoLTE vara en bra lösning (eftersom telefonen annars måste gå ned på gsm eller 3G när du vill ringa eller ta emot samtal.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu