Jenny Lundh

Aktiverings-sms för FaceTime och iMessage.

4 inlägg i detta ämne

Varje gång du aktiverar tjänsterna FaceTime och/eller iMessage så skickas ett aktiverings-sms till Apple i Storbritannien (00447786205094) för aktivering av tjänsterna. Dessa sms debiteras enligt det avtal som du har.

 

Om du till exempel avaktiverar tjänsterna för att sedan återaktivera dem skickas dessa aktiverings-sms på nytt.

 

Men varför får jag då hela tiden nya sms-kostnader utan att ha avaktiverat/aktiverat Facetime eller imessage? Ibland flera gånger per dag.

Jag misstänker att det händer när man byter sim-kort. På mitt vanliga Telia Mobil-abonnemang har jag bara 4 GB. Eftersom jag ofta är på ställen där det saknas wifi byter jag då till ett annat Telia sim-kort där jag har 20 GB. I samband med det kommer det upp ett meddelande som jag inte kommer ihåg men det säger något om debitering. Nästa gång jag gör det skall jag memorera vad det står. Frågan är om det överhuvudet gör att undvika. Apple är "duktiga" att skapa extra intäkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu