Jenny Lundh

SMS-kommando för mobilt bredband

3 inlägg i detta ämne

Du kan enkelt aktivera och göra ändringar i våra tjänster genom att skicka ett sms.

För abonnemang

Skriv wifi och skicka till 4466 för att få veta användarnamn och lösenord till Telia Wifi.

Skriv säkersurf och skicka till 4466 för att få ditt prenumerationsnummer. ( Från mobila bredbandsabonnemanget)

Skriv spotify och skicka till 4466 för att för att aktivera tjänsten Spotify. Se prislista på www.telia.se/spotify.

Skriv säkermobil och skicka till 4466 för att få ditt prenumerationsnummer.

För att köpa mer surf skriver du 1GB, 5GB eller 10GB och skickar till 4466. Se prislista på http://www.telia.se/kopdata.

För att beställa nytt lösenord till e-postadress kopplat till ett mobilabonnemang skickar du ordet maillösen sedan mellanslag och därefter den e-postadress det nya lösenordet gäller till 4466.

Ex: maillösen namn.efternamn@telia.com

Du kan beställa en ny e-postadress genom att skicka ordet mailadress sedan mellanslag och därefter den emailadress du vill ha till 4466.

Ex: mailadress namn.efternamn@telia.com

För att avsluta Readly skriver du STOPP READLY och skickar till 4466.

För att avsluta Storytel skriver du STOPP STORYTEL och skickar till 4466.

För att avsluta Telia Försäkring skriver du FÖRSÄKRING AV och skickar till nummer 4466 från det abonnemang som är knutet till försäkringen.

För kontantkort

Skriv ladda och gör ett mellanslag och skriv in sifferkod och skicka till 4466 för att ladda ditt kontantkort.

Skriv saldo och skicka till 4466 för att få reda på hur mycket MB eller tid du har kvar av din laddning.

Skriv wifi och skicka till 4466 för att få reda användarnamn och lösenord till Telia Wifi.

Skriv spotify och skicka till 4466 för att för att aktivera tjänsten Spotify. Se prislista på www.telia.se/spotify.

Skriv årskortsäkermobil och skicka till 4466 för att få prenumerationsnumret för Säker mobil om du skaffat ett Årskort Mobilkort.

..

För kontantkort

Skriv ladda och gör ett mellanslag och skriv in sifferkod och skicka till 4466 för att ladda ditt kontantkort.

Skriv saldo och skicka till 4466 för att få reda på hur mycket MB eller tid du har kvar av din laddning.

Skriv wifi och skicka till 4466 för att få reda användarnamn och lösenord till Telia Wifi.

Skriv årskortsäkermobil och skicka till 4466 för att få prenumerationsnumret för Säker mobil om du skaffat ett Årskort Mobilkort.

Jag har ett kontantkort och där kan man bara kolla saldo med #xxx*. Att skicka "saldo" med SMS ger svaret:

"Det finns inte någon aktiv surfperiod att kontrollera saldo för, fyll på med ny period för att kunna surfa. Mvh Telia"

Dvs tjänsten struntar i kontaktkort och visar bara surf för SIM med "mobilt bredband". Inte så flexibelt eller informativt. Dessutom vore det trevligt om #xxxx* skulle servas även om de skickas via SMS. Liksom köras in i mobilnätet och besvaras som om de vore <lur> kommandon.

Går man däremot in på Telia "Mina Sidor" där mitt kontantkort är regat så visas ett surfsaldo på flera Gb. Hur man får fram detta med SMS vet jag inte?

Jag har ett kontantkort och där kan man bara kolla saldo med #xxx*. Att skicka "saldo" med SMS ger svaret:

"Det finns inte någon aktiv surfperiod att kontrollera saldo för, fyll på med ny period för att kunna surfa. Mvh Telia"

Dvs tjänsten struntar i kontaktkort och visar bara surf för SIM med "mobilt bredband". Inte så flexibelt eller informativt. Dessutom vore det trevligt om #xxxx* skulle servas även om de skickas via SMS. Liksom köras in i mobilnätet och besvaras som om de vore <lur> kommandon.

Går man däremot in på Telia "Mina Sidor" där mitt kontantkort är regat så visas ett surfsaldo på flera Gb. Hur man får fram detta med SMS vet jag inte?

Förslag på ändringar får du lämna till Telia, de läser och besvarar (normalt) inte vad som skrivs här. Du når Telia genom kontakta oss, som finns på startsidan som du når om du klickar på Telialoggan högst upp på sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu