Håkan J-son

Hämta redan hämtade e-mail på nytt från Telia Webmail till PC

7 inlägg i detta ämne

Pga att strömmen till min PC slogs av mitt under en komprimering av brevlådorna i Outlook Express i min PC så har jag förlorat hela Inkorgen, och därmed förlorat tusentals e-mail.

Nu vill jag rädda det som räddas kan, och skulle därmed vilja läsa ner de e-mail som finns kvar i min Webmail på nytt.

e-mailen har alltså redan hämtats ned en gång, och jag skulle nu alltså vilja hämta ned samma e-mail ytterligare en gång till min PC.

Jag har försökt att hitta en lösning för detta på Telia Webmail, men gått bet. Nu är min fråga, finns det ett sätt att göra detta på ? Skulle nån vänlig själ i så fall vilja vägleda mig ?

MVH Håkan

Pga att strömmen till min PC slogs av mitt under en komprimering av brevlådorna i Outlook Express i min PC så har jag förlorat hela Inkorgen, och därmed förlorat tusentals e-mail.

Nu vill jag rädda det som räddas kan, och skulle därmed vilja läsa ner de e-mail som finns kvar i min Webmail på nytt.

e-mailen har alltså redan hämtats ned en gång, och jag skulle nu alltså vilja hämta ned samma e-mail ytterligare en gång till min PC.

Jag har försökt att hitta en lösning för detta på Telia Webmail, men gått bet. Nu är min fråga, finns det ett sätt att göra detta på ? Skulle nån vänlig själ i så fall vilja vägleda mig ?

MVH Håkan

Du skriver inte vilket protokoll du har använt i ditt epost-program, men är det POP3 så kan du nog utgå från att ingen epost finns kvar på Telias server.

Med IMAP-protokollet hanteras eposten på Telias server och kan då finnas kvar, men om du loggar in med Webmail och ingen epost finns att finna, ja då är det kört.

Ser att du också frågat på eforum och fått en del svar där (tråden hamnade i träfflistan vid googling på problemet). Har inte läst allt detta men bifogar ett par länkar ifall det tillför någon ny information (ifall du återkommer till den här tråden).

Det finns en patch för Outlook Express som ser till att göra backup före komprimeringen. Finns den i din dator kanske det går att återskapa e-posten från de bak-filer du skrev om, se länkarna.

Why You Should Let Outlook Express Compact Messages When It Asks You

All e-mail items may be missing when you start Outlook Express 6.0 Service Pack 1 or Outlook Express 6.0 Service Pack 2

Skickar också med en länk, apropå din rubrik "... från Telia Webmail till PC". Det handlar om att hämta eller hantera e-posten direkt på servern. Webbmejlen är endast ett verktyg för att hantera e-posten direkt på servern, som också kan göras med en e-postklient och protokollet IMAP.

Så fungerar e-post – hämta eller hantera den direkt på e-postservern, m m

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu