Sofie Gustafsson

Batteri fitbit

11 inlägg i detta ämne

Hej!

När jag beställde min iphone6 så fick man en fitbit på köpet.......batteriet är slut var beställer man nytt?

Mvh

Sofie

Av TV-reklamen jag nyss såg så är tydligen FitBit nån sorts träningsklocka? I så fall skulle jag gå in till min vanliga urmakare och fråga. Har själv en gammal pulsklocka köpt i en sportbutik, när den behöver nytt batteri så fixar närmaste urmakare det...

Det är en klocka, så jag skulle börja med att fråga en urmakare! (Dom är vana vid det mesta i digitalväg numera)

Det är betydligt närmare en mobil eller extremt liten dator än en klocka även om den råkar sitta på handleden. En hemelektronik-firma har betydligt mer kunskap om dessa än en urmakare har. Det är också på rätt många orter lättare att hitta dator/hemelektronik-butik än urmakare.

Tillägg: Det skulle vara bra att få veta VILKEN Fitbit det gäller eftersom de har lite olika batterikonfiguration. Vissa har ett vanligt knappcell CR2025 som kan köpas lite överallt, men de flesta verkar inte ha batteri som ska vara utbytbara, utan folk byter helt enkelt till en ny Fitbit efter sisådär ett år när batteriet slutar ta laddning.

När jag beställde min iphone6 så fick man en fitbit på köpet.......batteriet är slut var beställer man nytt?

Och för att ge ett lite tydligare svar:

Kolla din bruksanvisning. Om din Fitbit är av den typen med utbytbart batteri står det säkert vilket batteri det ska vara. Troligen är det i så fall ett CR2025. Dessa kan köpas på mängder av ställen: Elektronikbutik, välsorterad bensinmack och kanske även hos guldsmed/urmakare (de brukar ju vara kombinerade).

Om det inte är batteri av den typen behöver du kontakta en elektronikverkstad eller elektronikbutik med kunnig personal, men det är riks för att det kan vara svårt att få batteriet bytt. Om det blivit dåligt snabbare än det "borde" kan det vara frågan om att få hela din Fitbit utbytt.

Lycka till med att få nån hos Elgiganten eller Media Markt att byta batteri! Urmakare är det som gäller!

<suck>

Är det till exempel en Fitbit Flex kommer inte en urmakare att kunna hjälpa till ett dugg då det inte är meningen att batteri över huvud taget ska kunna bytas i denna. https://www.ifixit.com/Teardown/Fitbit+Flex+Teardown/16050

Många användare har, som jag skrev förut, fått sina enheter utbytta när batteriet blivit dåligt i förtid.

Är det en Fitbit Zip med CR2025 batteri byter man det själv i stort sett lika enkelt som i fjärrkontrollen till TV. Man öppnar luckan och byter...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu