Per-Olof Lagberg

Radio i Samsung

9 inlägg i detta ämne

Det är ju rätt många android-mobiler som har inbyggd FM-radio. Fördelen är att man inte behöver ha mobildata igång (eller täckning), vilket man ju behöver för att köra appar.

Om det är värt att byta bara för att få FM-radio i mobilen kan bara du avgöra. För egen del vill jag absolut ha det, och har det också i min LG G3. Men det betyder ju inte att det är lika viktigt för dig.

Plötsligt slog det mig att min arbetskamrat som lyssnar mycket på radio har headset till sin mobil, och radion tillhör headsetet. Om det är just detta vet jag inte, men nåt i den här stilen: https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefontillbehor/horlurarheadset/sony-sbh-52-black/195049.9063/

Har man skaffat en fin mobil som S7 Edge kanske man inte vill byta ut den direkt och då kan ju detta vara ett alternativ.

(Samsung har inte haft radio i sina S-modeller sen några år tillbaka. Som jag skrev i förra inlägget hade LG kvar det i alla fall på G3, men törs inte säga om det finns kvar på G4. För att nämna ett toppmärke som fortsatt med FM-radio lite längre.)

Jag har en Samsung S7(ej Edge) och blev besviken när det inte fanns någon FMradio i den.

Google sa dock att det visst finns en FMradio i den fast den är inte igång och det är något leverantörerna styr över.

T-Mobile har tydligen aktiverat FM-radion i sin senaste updatering: t-mobile samsung s7

Jag undrar när telia ska göra det... eller är vill dom väldigt gärna sälja bandbredd :-)

Jag har en Samsung S7(ej Edge) och blev besviken när det inte fanns någon FMradio i den.

Google sa dock att det visst finns en FMradio i den fast den är inte igång och det är något leverantörerna styr över.

T-Mobile har tydligen aktiverat FM-radion i sin senaste updatering: t-mobile samsung s7

Jag undrar när telia ska göra det... eller är vill dom väldigt gärna sälja bandbredd :-)

Varför inte fråga Telia via de kontaktvägar som finns, och inte oss andra forumdeltagare. Vi kan bara gissa hur Telia tänker göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu