gusbengt

Blåst på TV3 och TV4 i HD-kvalitet

18 inlägg i detta ämne

Nu har TV3 och TV4 kanalerna i HD-kvalitet försvunnit, känner mig verkligen blåst. Först investera i Telias Öppet Bredband och sedan välja en operatör som jag trodde låg i framkant.. När man blivit van vid HD är det svårt att med behållning se en match i TV4.

Jag har tjafsat med Telia i 3 veckor om detta. Första budet var att TV4 HD skulle vara igång 1/6, men de har tydligen gett sig in på något de inte klarar av. Har något med lokala TV4 att göra.

Oroväckande för en stor operatör att inte frivilligt informera om haveriet, utan bara motvilligt påstå att man arbetar 'intensivt' med problemet.

Sedan återstår TV3 HD inför OS...

Jag har tjafsat med Telia i 3 veckor om detta. Första budet var att TV4 HD skulle vara igång 1/6, men de har tydligen gett sig in på något de inte klarar av. Har något med lokala TV4 att göra.

Oroväckande för en stor operatör att inte frivilligt informera om haveriet, utan bara motvilligt påstå att man arbetar 'intensivt' med problemet.

Tack för stödet.

Jag är förvånad över hur få som reagerar på detta. Hur kan vi offentliggöra detta på bästa sätt för att sätta press på Telia? ARN kanske kan ta upp ärendet eller nån teknikspalt i kvällspressen är rätt forum?

Tack för stödet.

Jag är förvånad över hur få som reagerar på detta. Hur kan vi offentliggöra detta på bästa sätt för att sätta press på Telia? ARN kanske kan ta upp ärendet eller nån teknikspalt i kvällspressen är rätt forum?

Jag tror nog att Telia känner press, men att de helt enkelt inte klarar av problemet.

Ett förslag att tillfälligt låta t.ex Stockholms lokala TV4 HD gälla generellt har förkastats.

TV4 har kanske sålt lokal reklam och då skulle det inte funka.

I början var Telias svar artiga och förstående, nu upplevs jag som tjatig och svaren blir mer generella och svävande.

Sökfunktionen på TV-sidan, där man kunde se vilka paket som hade olika HD-kanaler har f.ö. tagits bort.

Tack för stödet.

Föll idag till föga och installerade TV4-paketet med HD för 89 kr/mån.

Klart på 15 min och har 14 dagars ångerrätt samt ingen bindningstid.

Telia har f.ö. inte informerat om denna nödlösning överhuvudtaget.

Tack för stödet.

Jag har faktiskt inte reagerat på att tv 3 och 4:s hd kanaler varit borta förrän idag. Skulle se hockey på tv3 men det var som att förflytta sig till 70-talet igen. Urusel bildkvalite men jag inser ju att det är bristen på HD kvalite som saknas. Telia vakna! Jag betalar fortfarande samma pris som om det verkligen fanns HD kanaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu