gusbengt

Blåst på TV3 och TV4 i HD-kvalitet

18 inlägg i detta ämne

Jag har faktiskt inte reagerat på att tv 3 och 4:s hd kanaler varit borta förrän idag. Skulle se hockey på tv3 men det var som att förflytta sig till 70-talet igen. Urusel bildkvalite men jag inser ju att det är bristen på HD kvalite som saknas. Telia vakna! Jag betalar fortfarande samma pris som om det verkligen fanns HD kanaler.

Vill du att dom ska vakna så ta kontakt med dom

Vill du att dom ska vakna så ta kontakt med dom

Så här svarar man ånyo:

"Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster. Just Tv3 HD finns i dagsläget bara i Viasat Guld och i Viasat Silver. Vi hoppas på att kunna erbjuda även Tv3 HD i våra egna paket. I dagsläget har jag dock ingen information om varken när eller om detta kan komma att ske"

Alltså; Goddag yxskaft!

Så här svarar man ånyo:

"Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster. Just Tv3 HD finns i dagsläget bara i Viasat Guld och i Viasat Silver. Vi hoppas på att kunna erbjuda även Tv3 HD i våra egna paket. I dagsläget har jag dock ingen information om varken när eller om detta kan komma att ske"

Alltså; Goddag yxskaft!

Du är tydligen för ung för att veta vad goddag yxskaft har för innebörd. I övrigt fick du ett väldigt tydligt svar tycker jag...

Du är tydligen för ung för att veta vad goddag yxskaft har för innebörd. I övrigt fick du ett väldigt tydligt svar tycker jag...

Jag är mer än tillräckligt gammal för att använda uttrycket och känner till skillnad från dej lust att kasta yxan i sjön efter det undanglidande svaret från Telia.

F.ö. undrar jag varför du tycker att Telias svar är tydligt?

Inget TV3 HD (eller TV4 HD) i standardutbudet är helt enkelt dåligt för kunderna - så vem representerar du?

Jag är mer än tillräckligt gammal för att använda uttrycket och känner till skillnad från dej lust att kasta yxan i sjön efter det undanglidande svaret från Telia.

Inget TV3 HD (eller TV4 HD) i standardutbudet är helt enkelt dåligt för kunderna - så vem representerar du?

Bra svarat Bernt R!

Hebbe

Vad i Telias svar är undanglidande, tycker du? Svaret från Telia var att ingen information kändes till om varken tid eller om det alls skulle komma att ske. Kan det bli tydligare (lite annorlunda uttryckt av Mats, men samma innebörd)? Att det sen var något annat än ett önskat svar är ju en annan sak. Blanda inte ihop detta med huruvida Telia borde tillhandahålla HD för dessa kanaler. Eller om man kan förvänta sig att de har några planer, och i så fall även tidsplaner, för det.

Undrar också varifrån du får att Mats INTE har lust att kasta yxan i sjön. Ser inget som helst uttryck för det i hans svar. Det handlade om svarets tydlighet, vilket det ju går att ha åsikter om oavsett vad man tycker om frånvaron av HD.

Förstår heller inte frågan om vem Mats representerar. Ser ingen "representation", svaret handlade ju endast om tydligheten i svaret (förutom om förståelse av goddag yxskaft).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu