Joakim Aspgren

Mitt internet fungerar bara på dagarna

4 inlägg i detta ämne

Jag har haft problem med internet sen i februari med att det går ner sig på kvällarna mellan ca:20 o 23 sen funkar det igen.

Så idag efter många telefonsamtal med supporten så kommer det ett sms som säger "Inget fel på din teliatjänst enligt teknikern. Kontakta telia premiumsupport för vidare felsökning i egen utrustning"

Ska påpeka att jag har provat 5 olika modem 4 olika routrar kört utan router till och med flyttat på första uttaget samma resultat funkar på dagarna som det ska o på kvällarna så sjunker det från 7Mbit download till 0,20Mbit ca o upload är helt oförändrad.

Så det senaste samtalet med supporten var att jag skulle nergradera till 2Mbit så jag slipper betala så mycket, men problemet kvarstår ju iaf.

Ska väl säga att jag spelar World of Warcraft så ni förstår nog att det funkar väldigt dåligt just på kvällarna när man ofta sitter där

Jag har haft problem med internet sen i februari med att det går ner sig på kvällarna mellan ca:20 o 23 sen funkar det igen.

Så idag efter många telefonsamtal med supporten så kommer det ett sms som säger "Inget fel på din teliatjänst enligt teknikern. Kontakta telia premiumsupport för vidare felsökning i egen utrustning"

Ska påpeka att jag har provat 5 olika modem 4 olika routrar kört utan router till och med flyttat på första uttaget samma resultat funkar på dagarna som det ska o på kvällarna så sjunker det från 7Mbit download till 0,20Mbit ca o upload är helt oförändrad.

Så det senaste samtalet med supporten var att jag skulle nergradera till 2Mbit så jag slipper betala så mycket, men problemet kvarstår ju iaf.

Ska väl säga att jag spelar World of Warcraft så ni förstår nog att det funkar väldigt dåligt just på kvällarna när man ofta sitter där

Liknande problem som jag har haft snart en månad....mitt dör dock helt nattetid då jag behöver det som allra mest. Det har prcis strulat igen !

https://forum.tewss.telia.se/topic/1256-tappad-uppkoppling/

Och Telia kommer alltid med deras betalsupport, även om du har rätt till full support så länge du har ett avtal om breband med dom. Det är bara ett sätt att försöka lura pengar av folk.... :(

Hej Joakim.

Kan tänka mig att det möjligtvis kan vara en så kallad radiostörning som sänker ditt bredband, ofta orsakad av strömadaptrar som bangar ut. Kan vara något som ni har hemma och som används kvällstid t.ex strömadaptern till digitalboxen. Men tyvärr så kan det också vara hos någon granne störningen uppkommer. Störningen hörs på AM-bandet och kan hittas med en vanlig AM radio.

Ha en radio till hands och när bredbandet bangar ur slå på den och sök igenom frekvenserna, dessa störningar hörs bäst mellan 500-800 MHZ. Prova gärna innan störningen uppkommit för att märka skillnaden ( låter som en 2 taktare typ ). Sedan när störnigen är hittad med radion får man börja med att slå av den egna huvudströmmen om brummet kvarstår uppkommer det hos någon granne. Om brummet upphör när man slagit av huvudströmmen får man begränsa sig genom att ta ut propp för propp tills det upphör, då vet man var i huset felkällan finns.

Ps. Glöm inte att stänga av Datorerna innan du slår av huvudströmmen...

Lycka till

Kimmo

en am mottagare har en kolstav som antenn(många fyrar sände signaler) då riktade man mot sändaren o där den hördes starkast var bärvågen från...likadant med dessa störningar sno runt radion ..där den pekar mot starkaste signalen finns felet i den riktningen.

Samt svagt av Telia inte ha nån moderator här som kan

svara hjälpligt på våra spörsmål.

www.pcforalla.se/smart e annars bra forum

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu