Jan Valentin Nordén

Större Epostlåda

10 inlägg i detta ämne

Skulle vilja ha mer mb i min epostlåda den blir full hela tiden.

Hur gör jag?

Har du en låda med telia.com-domän blir det svårt. Annars kan du byta leverantör.

Kör du eftersändning från din telia.com-adress till en extern adress kan du dock fuska till en lösning med extern leverantör som känns som att du fått större utrymme. Du skicka din e-post via Telia med telia.com-adressen som avsändare, men lagrar all e-post hos den externa leverantören där du egentligen har en annan adress.

A

6 timmar sedan, Christina62 sade:

Att epostlådan ständigt blir full är ju lite komiskt, känns som man fortfarande befinner sig i internets linda, drygt 30 år sedan. Måste vara pinsamt för Telia, höj ambitionen och ge oss kunder några GB, jag gillar att vara helkund hos någon leverantör, men det är inte lätt att vara just detta hos Telia, skärpning tack!

Och där fick en två år gammal tråd liv.

Varför ska vi forumdeltagare skärpa oss, vi är bara kunder hos Telia

Det är väl klart att vi måste skärpa oss, vi försöker ju hela tiden vända oss till Telia i forumet fastän alla vet att det är ett användarforum ;). En liten pluspoäng till Christina62 i alla fall att hon uppenbarligen använt sökfunktionen och letat upp tråden i stället för att starta en ny likadan.

Personligen har jag lite svårt för att knyta mig till en IT-leverantörs mailtjänster. Skulle mina levnadsförhållanden ändra sig på ett sådant sätt att jag inte längre kan ha en specifik leverantör av IT-tjänster, då tappar jag ju även mailtjänsten med tillhörande etablerad e-postadress etc. Det allra bästa vore att registrera sin egen subdomän under .se och därefter bakom kulisserna länka ihop den med någon etablerad tjänsteleverantör, men det är meckigt och kostar pengar. Jag använder mig därför av Googles mailtjänst, där är det inga problem med utrymme i alla fall, även om där är en del storebrorsvibbar ibland, men jag är inte så värst konspirationsteoretisk. Jag har kvar ett Telia.com-konto, ifall nån kommer ihåg den adressen till mig, men jag låter Google poppa det kontot, så mailboxen på Telia är därför nästan alltid tom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu