Pär Borggren

Ny TV box, ta bort gamla koder?

9 inlägg i detta ämne

(redigerade) · Rapportera inlägg

On 2016-08-02 at 22:47, mrknowitall sade:

Antingen väntar man nån timme eller ringer Telia

Nu har hårddisken i min box skurit och jag ska koppla in en ny box.

Det räcker alltså med att koppla ur den gamla boxen och vänta i en timme, jag behöver inte gå in någonstans i den gamla boxen (som fortfarande fungerar men ej har fungerande hd) och radera koderna där?

Edit: Jag testade förstås direkt efter att jag bytt till ny box och det gick inte. Det står att koderna är aktiva med en annan box och att det tar 6h efter att jag tagit bort koderna i den gamla boxen innan jag kan lägga in dem i den nya. Men att koppla ur boxen borde väl ge samma effekt? För annars borde det väl gå att koppla in en ny box så fort man raderat koderna i den gamla?

A

Redigerad av Anaesthisia
Komplettering
9 timmar sedan, Anaesthisia sade:

Jag gör väl ett nytt försök om en stund, men annars får det anstå till i morgon.

Synd på alla inspelningar som nu försvann. :-(

A

Frågan är om man kan identifiera några filer om man tar ur disken och kopplar den med usb och en adapter till datorn? Men det är kanske nån rättighetsspärr om man försöker spela filerna på det viset?

Man kan lätt ta bort användarkoderna i menyn Inställningar i boxen!

(min motorola 1963 är bortåt 15 år gammal nu...)

15 timmar sedan, Mats A sade:

Frågan är om man kan identifiera några filer om man tar ur disken och kopplar den med usb och en adapter till datorn? Men det är kanske nån rättighetsspärr om man försöker spela filerna på det viset?

Man kan lätt ta bort användarkoderna i menyn Inställningar i boxen!

(min motorola 1963 är bortåt 15 år gammal nu...)

Så illa som det lät om boxen tror jag inte att det skulle gå att rädda något.

Nåja, jag är igång med fungerande box nu.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu