IngerM

problem ladda ner från Windows update ( funktionsuppdateringen )

6 inlägg i detta ämne

Jag försöker ladda ned : Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607

men det går inte utan det står bara att den väntar på nedladdning, och står och "tuggar på"

- Laddar ned uppdateringar (4 %)

jag har mobilt bredband med sticka / modem i min bärbara dator ( Telia )

Varför funkar det inte ?

samma sak hände i går och det laddades inte ner

kan det vara något med att Windows 10 inte laddar ner automatiskt om man har en anslutning med datapriser ?

men även om man har vanligt mobilt bredband så måste man ju kunna ladda ner uppdateringar

jag har kunnat ladda ner tidigare uppdateringar men denna uppdatering krånglar

Så tacksam för tips och hjälp

Aniversary update 1607 är väldigt många gigabyte så det är mycket troligt att det inte fungerar med mobil uppkoppling. Kan du inte hitta någon, någonstans, med wifi och helst då via fiber, så du kan hämta uppdateringen?

Tvyärr så kan jag inte ladda ner någon annanstans......det är ju tokigt om Microsoft gjort att man inte kan ladda ner uppdateringar via mobilt bredband

Det fungerar att ladda ner "anniversary upgrade" via mobilt bredband, gjorde det själv för någon vecka sedan.

Dock tar det tid, så jag skulle rekommendera att bara att låta datorn vara igång och låta processen sköta sig själv.

idag började Windows update ladda ner igen men i flera timmar har det stått:

- Laddar ned uppdateringar (3 %)

och jag kan se att det också i mitt Windows update det står att uppdateringar laddas inte ned med anslutning med datapriser

usch, så trött jag blir på detta...

idag började Windows update ladda ner igen men i flera timmar har det stått:

- Laddar ned uppdateringar (3 %)

och jag kan se att det också i mitt Windows update det står att uppdateringar laddas inte ned med anslutning med datapriser

usch, så trött jag blir på detta...

Jag körde nerladdningen via en mobil bredbandsrouter (Dovado), och då var datorn ansluten via lan-kabel. Kanske kickar någon spärrfunktion in om Windows detekterar att ett bredbandsmodem sitter direkt i datorn och används för denna tunga nerladdning?

Tillägg: hittade lite om detta På MS hemsida:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/17452/windows-metered-internet-connections-faq

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu