millforce

angivet plusgironummer finns inte

3 inlägg i detta ämne

Som du kan se av texten till höger p¨sidan så är inte detta en kontaktväg till Telia utan du vänder dig här till vanliga användare. Det är alltså inte till "oss" du har försökt betala.

Men, för att ändå försöka hjälpa till så tror jag att du angett att du ska göra en Plusgiro-betalning och inte en bankgiro-betalning. När du sedan anger ett bankgironummer blir det förstås förvirring i systemet. Gör en extra koll att du verkligen angett att du ska göra en bankgirobetalning-

Precis som Asawid skriver så har du troligen girerat till deras Plusgiro.

 

Det går inte längre att betala med Plusgiro.

 

Du bör kontrollera att du angivit Telias bankgironummer 820-0040 i din internetbank.

 

Du behöver även ta bort den gamla betalningsmottagaren med plusgiro innan du lägger till en ny med bankgiro.

 

Jag har hämtat dessa uppgifter från https://www.telia.se/privat/aktuellt/2016/Juni/telia-st-nger-mojligheten-betalning-via-plusgiro-i-september

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu