Stig Axel Zakrisson

Bluff eller?

6 inlägg i detta ämne

hej, jag fick en faktura från Telia klockan 13.20 idag, jag har aldrig fått en faktura denna vägen

tidigare, den ser ut som om Telia skickat den men det har kommit mycket bluffmejl de senaste veckorna men där ser man att det är bluff men nu är jag osäker för den ser väldigt äkta ut.

någon som vet?

Vill Telia dig ngt så skickar de det med den snigelposten´, men vill du vara på den säkra sidan så kan du ju alltid fråga på deras FB-sida

Du kan ju även se dina fakturor på Mitt Telia/Fakturor, de brukar finnas där en vecka innan den hamnar på hallgolvet eller i brevlådan.

Allt utskick via epost av fakturor eller andra ärende rörande betalningar/återbetalningar är idag helt omöjligt. Var och en kan ju tänka hur glada spammarna hade blivit om Telia hade börjat skicka fakturor via epost.

Elektronisk distribution av fakturor kan endast ske via säkra system till ex. internetbanker, allt annat får gå via vanliga fysiska brev.

Allt utskick via epost av fakturor eller andra ärende rörande betalningar/återbetalningar är idag helt omöjligt. Var och en kan ju tänka hur glada spammarna hade blivit om Telia hade börjat skicka fakturor via epost.

Elektronisk distribution av fakturor kan endast ske via säkra system till ex. internetbanker, allt annat får gå via vanliga fysiska brev.

Nja.

Det finns tyvärr en hel del företag som skickar fakturor via e-post än i dag.

A

Nja.

Det finns tyvärr en hel del företag som skickar fakturor via e-post än i dag.

A

Ja du har rätt i det. Vid direktbeställningar på nätet är ex. Klarna en stor spelare för hantering av betalning och fakturering och där fakturan kommer via epost. Men jag menar att det är ovanligt att företag skickar fakturor via epost som gäller löpande abonnemang där kunden inte kanske har full koll på faktureringsperiod mm.

Ja du har rätt i det. Vid direktbeställningar på nätet är ex. Klarna en stor spelare för hantering av betalning och fakturering och där fakturan kommer via epost. Men jag menar att det är ovanligt att företag skickar fakturor via epost som gäller löpande abonnemang där kunden inte kanske har full koll på faktureringsperiod mm.

Jag får faktura på min bredbandstelefoni via e-post.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu