Atl

Play tjänsten

20 inlägg i detta ämne

Jag håller med. Den nya play-tjänsten är helt kass. Långsam och svårnavigerad. Det värsta var när skulle hitta lokala nyheter på SVTr, då kommer det upp två sidor med ikoner som alla heter "Lokala nyheter". Vilken skall man välja? Jo, då får man ställa sig på varje ikon och vänta på att texten långsamt scrollar fram hela programnamnet. Till slut hittar jag "Väst" efter att ha scrollat igenom "Västmanland", "Västernorrland" och "Västerbotten". Skärpning Telia. Förstör inte sånt som fungerar. Backa tillbaka uppdateringen till det gamla utseendet. Förläng dessutom textfälten i och med att man inte såg hela programnamnet förut heller om det var långt.

Jag kan bara instämma med tidigare inlägg.

Den nya designen är så dålig. Först tar det tid för sidan att ladda och att navigera är jätte svårt med dom stora ikonerna. Och man får vänta på att sidan laddas när man ska bläddra mellan sidorna. Sen kommer inte heller hela titeln med på vissa program.

Jag har varit i kontakt med Telia genom Facebook.

Dom höll faktiskt med mig "vi håller med dig, den nya designen blev inte optimal"

Men att få tillbaka den gamla designen var inte möjligt enligt Telia.

Det tycker jag är dåligt. Ett stort företag som Telia borde ha en backup att gå tillbaka till om något blir fel med den nya designen. Vilket det nu helt klart har blivit.

Jag tvivlar att Telia är här inne på forumet och läser. Så jag tycker att alla som skriver här inne ska gå in på Telias Facebook sida och säga vad ni tycker om den nya Play.

Håller helt och hållet med. Sedan senaste uppdateringen är play-tjänsten i princip oanvändbar. Det var ingen sensation tidigare heller, men den gick att använda.

Frågan är hur man kan släppa ut ett så katastrofalt dåligt gränssnitt där man bl.a. fokuserar på stora intetsägande bilder och pytteliten text som dessutom måste skrollas för att hela programtitlen ska kunna visas.

Tjänsten har blivit märkbart långsammare också. Oavsett om det är 3 eller 15 program som ska "listas" så tar det lika lång tid att få fram dem.

Gör oss kunder en tjänst och backa tillbaka till föregående version av play-tjänsten tills något användbart kan presenteras. Och varför inte ge oss möjligheten att kunna anpassa layouten i viss mån.

Jag har fått detta svar från Telia:

Jag är villig att hålla med dig, den nya designen blev inte helt optimal. Därför har vi också tagit vidare määäängder med kundsynpunkter gällande just designen på Play.

Vi har ingen möjlighet att ta tillbaka den gamla designen men vi har skickat vidare våra kunders feedback inför nästa uppdatering. Men när den uppdateringen i sådana fall kommer komma vet jag dessvärre inte."

Mycket irriterande, håller med er om att man fick en mer överskådlig blick på utbudet i PLAY tjänsten tidigare. Tycker även att själva funktionerna med att backa ut ur program inte funkar som det ska då man blir utkastad ur funktionen med att söka vidare på PLAY tjänsten och måste gå in på Menu-knappen på fjärrkontrollen om på nytt flertalet ggr. Dock så tycker jag att det mest irriterande är att de har dragit med osthyveln på tok för många ggr om man ser till antalet program som tidigare har funnits på varje kanal och dessutom antalet avsnitt. Nu hittar man färre program, och 17 avsnitt av just avsnitt 1 ex.vis. Varför har man så mycket dubbletter, tripletter etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu