NRJ77

Kanalutbud

5 inlägg i detta ämne

Är det någon som vet ifall Telia arbetar aktivt med att bredda kanalutbudet? Det förmedlas en hel del på hur duktiga dem är på att utöka fibernätet runt omkring i landet för kapacitetens skull, högre hastigheter på bredbandet etc. Men vad händer med att ständigt utveckla kanalutbudet i TV och göra det bredare?? Exempel på kanaler som jag saknar CI, History Channel 2 mm.

Är det någon som vet ifall Telia arbetar aktivt med att bredda kanalutbudet? Det förmedlas en hel del på hur duktiga dem är på att utöka fibernätet runt omkring i landet för kapacitetens skull, högre hastigheter på bredbandet etc. Men vad händer med att ständigt utveckla kanalutbudet i TV och göra det bredare?? Exempel på kanaler som jag saknar CI, History Channel 2 mm.

Problem är att Telia har aldrig lyssnat på mig t.ex jag har kommit med mycket bra Kanalförslag t.ex VH1 Classic musik och OSV..!!! Dem tänker bara på PENGAR och inte på oss Kunder....

On 2017-06-04 at 10:25, Telia_kund sade:

Nä, de är meningslöst o ge dom kanalförslag. Finns massor av bra kanaler dom kunde lagt till från england t ex...... håller med sig till 2000000%.

Problem är att Telia har aldrig lyssnat på mig t.ex jag har kommit med mycket bra Kanalförslag t.ex VH1 Classic musik och OSV..!!! Dem tänker bara på PENGAR och inte på oss Kunder....

On 2016-12-07 at 10:52, NRJ77 sade:

Är det någon som vet ifall Telia arbetar aktivt med att bredda kanalutbudet?

Det tror jag definitivt. Däremot i form av undersökningar, insamling av information om vad som är populärt och marknadsundersökningar. Om dessa undersökningars resultat visar efterfrågan på samma kanaler kan det hända något. Då blir det plötsligt en värd deal då majoriteten av kunder är villiga att betala mer för fler kanaler och samtidigt blir mer nöjda. Konkurrenskraften blir större då potentiella kunder ser ett intressant utbud på Telia och nöjda kunder som får rätt kanaler för rätt pris.

Är övertygad av att minst tre faktorer krävs för att en förändring ska ske för ett större företag och anses som en god investering.

1. Produktens vinstmarginal ska slå en viss budget.
2. Majoriteten av kunderna ska anse att produkten är nog attraktiv kontra priset.
3. Möjlighet för produktutveckling. Exempelvis streama en kanal i Play+.

Givetvis kräver allt rättigheter, skatter, följd av en mängd olika lagar gällande sändning, rättigheter och dylikt som också måste betänkas.

Det enklaste och enda man kan göra som oss kunder är att berätta för Telia om vilka kanaler som önskas, svara på utgivna eller hittade enkäter som hanterar Telia etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu