Örjan Hansson

Kan ej skicka Telia webbmejl utomlands

5 inlägg i detta ämne

Nu tror jag du rör ihop terminologin lite. Det verkar inte vara webbmejl du använder alls. Webmail är när du loggar in på en internetsida och kollar din mail.

Du säger att du använder mobilens app, och då är det POP eller IMAP du använder. Då ska man ansluta till en server för att skicka sin epost, och då kan man ha lite olika typ av inställning där. Du verkar ha en inställning där du använder hemma-nätverkets server, och det kommer du ju inte åt när du inte befinner dig i det nätverket. T.ex. utomlands.

Det är helt rätt som Asawid skriver ovan. Att Gmail fungerade beror på att det ju i grunden är webbmail. Rätt serverinställningar får man automatiskt även om man sköter Gmail i den inbyggda mailappen i ios.

Det jag funderar över är vad du har för mobilabonnemang? När jag varit runt i EU (och Schweiz) så har mitt Telia kontantkort fungerat överallt för samtal, sms och surf utom i London där jag inte tilläts surfa mobilt utan fick förlita mig på wifi. Var bara där ett knappt dygn senast så jag brydde mig inte om att undersöka hur o varför...

Utsäkta att jag inte kan uttrycka mig klart och korrekt! Jag har ett teliaabonemang. Mina tre mejlkonton visas samtidigt i min mejlapp på iPhone och hämtar och skickar post över internet både med surf och wifi. Jag fick mejl på alla tre i England både på surf och wifi, men jag kunde inte skicka mejl med mitt @telia.com varken med surf eller wifi där bara ta emot. Men det började fungera direkt när jag kom hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu