victornordin

Måste spärra iphone omgående

12 inlägg i detta ämne

Hej! Har en iphone som jag precis upptyckte att den blivit stulen. Finns en del känslig info i telefonen. tex banksaldo osv.

Vill spärra den via IMEI-kod. Var kan jag ringa till telia? För de har ju stängt nu. Men MÅSTE spärra telefonen NUUUU!!!!

Att spärra så man inte kan ringa hindrar ju inte åtkomst till innehållet. Om du hade Hitta min iPhone påslaget så kan du logga in med ditt Apple-id på icloud.com på en dator och låsa telefonen, skicka ett meddelande eller signal, eller helt radera den på distans.

Att spärra så man inte kan ringa hindrar ju inte åtkomst till innehållet. Om du hade Hitta min iPhone påslaget så kan du logga in med ditt Apple-id på icloud.com på en dator och låsa telefonen, skicka ett meddelande eller signal, eller helt radera den på distans.

Man kan via sin operatör radera telefonen och göra den obrukbar via IMEI nummer(Har inte med simkort att göra). Det har inget med hitta min iPhone att göra. Men tack för tipsen.

Och Telia får du ju kontakt med 24/7 på deras vanliga kontaktväg:

Kontakta oss

Tack, det var stängt när jag provade ringa. Så gissar väl jag får vänta till imorgon...

Hej! Tack, jag har redan spärrat simkortet. Vill spärra telefonen vi IEMI-numret. Det innebär att telefonen blir obrukbar och att den aldrig kan användas igen.

Det är alltså inte samma sak som att spärra simkortet. Här är en kort förklaring om detta: http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/problem/sparra-telefon#!

Tack, det var stängt när jag provade ringa. Så gissar väl jag får vänta till imorgon...

Hej! Tack, jag har redan spärrat simkortet. Vill spärra telefonen vi IEMI-numret. Det innebär att telefonen blir obrukbar och att den aldrig kan användas igen.

Det är alltså inte samma sak som att spärra simkortet. Här är en kort förklaring om detta: http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/problem/sparra-telefon#!

Och lite längre ned på sidan jag länkar till står det

2. Spärra mobilen

Gör en polisanmälan och kontakta oss via telefon eller chatt för att stöldspärra mobilen (hårdvaran). Mobilen blir då obrukbar och ingen kan komma åt innehållet. Ha ditt diarienummer och den förlorade mobilens IMEI-nummer till hands.

Man kan via sin operatör radera telefonen och göra den obrukbar via IMEI nummer(Har inte med simkort att göra). Det har inget med hitta min iPhone att göra. Men tack för tipsen.

Källa på det? Det är nog bara Apple som kommer åt att radera telefonens innehåll.

Så att telefonen är IMEI-spärrad hindrar nog ingen från att använda den via wifi eller titta på innehållet.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu