Gabor

Eventuell ändring av utbud 8 juni Discovery

53 inlägg i detta ämne

Tycker att det är lite konstigt, att Telia redan nu meddelar att kanalerna försvinner. 8e juni är väl deadline, för förhandlingarna? Borde man inte fortsätta förhandla o ta fighten ända till deadline innan man ger upp?

Märkligt också att om/när kanalerna försvinner, så ska man ersätta de med en massa barnprogram.

Nä, blir det "hejdå-os", så blir det nog oxå "hejdå-telia".....

Frågan vilket av bolagen har råd att avstå så många tittare med tanke på intäkter för reklam tex..Färre tittare=mindre pengar och OS kostar :) Om nu alla kanaler försvinner den 8/6 så ska jag försöka ha is i magen ett par dagar sen får man se hur man ska gå vidare.

För övrigt så är ersättningskanalerna urusla framförallt för oss som inte har ungar i huset och sitter med kanalpaket Stor. HBO Nordic kan du redan nu får gratis i 3mån Jag får färre kanaler+ en gratis men ska betala samma pris? Som sagt jag tror detta löser sig.

Så om ni inte "kommer överens" till den 8 juni så kommer dessa 11st. kanaler, där merparten är dokumentär och naturprogram-kanaler att försvinna:

1. Kanal 5

2. Kanal 9

3. Kanal 11

4. Eurosport 1

5. Eurosport 2

6. Discovery

7. Discovery Science

8. Discovery World

9. Discovery ID

10. TLC

11. Animal Planet

och ersättas av dessa 6st. kanaler där det inte finns en enda liknande dokumentär och naturprogram-kanal?

1. HBO Nordic

2. MTV Rocks

3. Nickelodeon Junior

4. Boomerang

5. Disney Junior

6. Ginx

Hur tycker Telia själva att detta ser ut?!

Personligen så tycker jag att det är en utomordentligt dålig ersättning av kanaler för oss som inte vill se på serier eller barnprogram. (Jag har dessutom redan Nickelodeon Junior, Boomerang och Disney Junior i kanalpaketet "Barn med Disney").

Jag tror och hoppas att flera med mig inte nödvändigtvis måste kunna se de 11 kanalerna på Pads eller andra plattformar, bara vi får behålla dem! ...på en TV, duger fint.

Om Telia "förstår att det är frustrerande att inte ha alla kanaler som vanligt men tror att du blir mer nöjd med ett avtal som sätter din tv-upplevelse först", så ser de till att fixa det här, ser till att kanalerna blir kvar. Då sätter de verkligen vår tv-upplevelse först!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu