Fredflinta

Varför håller Telia bedragare om ryggen?

3 inlägg i detta ämne

Varför låter Telia företag som Dialect/Aircall att sälja Telias produkter/tjänster, när dom uppenbarligen ägnar sig åt bedrägeri? Såg på nyheterna 29-05-17 om en äldre person som prackas på mängder av abonnemang han inte behöver av säljare från Dialect/Aircall. På olika forum på nätet och i appen truecaller förekommer också Dialect/Aircall i mycket negativa sammanhang sedan länge. Varför låter Telia detta fortsätta???

Dessa telefonförsäljare är ett underligt släkte då tydligen kan acceptera ett nej utan fortsätter tjata. Jag såg inte inslaget du refererar till, däremot läste jag nyss en artikel i Xpressen om en äldre herre i Nossebro vars firma hade 56 stycken registrerade mobilabonnemang. Telia har, efter kontakt, lovat att dra tillbaka de 33 abonnemangen som Dialect prackat på honom.

 

När det gäller frågan om varför Telia låter dem fortsätta så får du nog ställa den till Telia.

Jag är också helt förstummad. Telia har en affärsetisk uppförandekod. Ändå låter de sig representeras av Dialect med förfärliga försäljningsmetoder och som jag personligen har mycket negativa erfarenheter av. Ser också på SVT att många människor har blivit lurade av Dialect. Att Telia inte bryter med företaget är för mig obegripligt.

https://www.teliacompany.com/sv/om-foretaget/bolagsstyrning/affarsetisk-uppforandekod/

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-svt-s-granskning-telia-och-telenor-stoppar-dialects-telefonforsaljning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu