Smackis

Framsidan på forumet uppdaterad

17 inlägg i detta ämne

God morgon kära forumare!

Vi har nu lanserat en ny version av framsidan för forumet. Poängen med uppdateringen är att forumet ska bli mera överblickbart, vi vill att man som forumbesökare snabbare och lättare kunna hitta till innehåll som är relevant.

Uppdateringen har även som syfte att förbättra användbarheten på mobila enheter.

Vi ser väldigt gärna att ni kommer med feedback! Vad för innehåll vill ni se på framsidan? Går det lätt att navigera till platser i forumet som ni vill besöka? Ser något konstigt ut?

Vi planerar att löpande lansera nya uppdateringar och i denna processen är eran feedback mycket värdefull.

(redigerade)

Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat att ni borde byta namn på forumet. Det händer alltför ofta att det skrivs inlägg som antingen riktar sig direkt till Telia lr också är av sådan art att den inte är möjlig för oss andra användare att svara på. Det borde med andra ord redan av namnet framgå att forumet inte är ngn kontaktväg till er, att ni sedan har tagit bort texten som förklarade forumets syfte (fanns på varje forumsida) gör inte saken bättre, jag vet att den finns på forumets startsida men det är uppenbarligen inte tillräckligt. Visserligen verkade den inte läsas av så många lr också fanns/finns det ett selektivt läsande hos väldigt många

P.S. Det kanske skulle komma upp en liten ruta med texten "Är det så att du vill ha svar från Telia så använd Support eller Kontakta Oss. Ja Nej"  när man klickar på "Skicka ämne", lite övertydligt kanske men det kanske får folk att fatta.

Redigerad av bsj
4 timmar sedan, bsj sade:

Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat att ni borde byta namn på forumet. Det händer alltför ofta att det skrivs inlägg som antingen riktar sig direkt till Telia lr också är av sådan art att den inte är möjlig för oss andra användare att svara på. Det borde med andra ord redan av namnet framgå att forumet inte är ngn kontaktväg till er, att ni sedan har tagit bort texten som förklarade forumets syfte (fanns på varje forumsida) gör inte saken bättre, jag vet att den finns på forumets startsida men det är uppenbarligen inte tillräckligt. Visserligen verkade den inte läsas av så många lr också fanns/finns det ett selektivt läsande hos väldigt många

P.S. Det kanske skulle komma upp en liten ruta med texten "Är det så att du vill ha svar från Telia så använd Support eller Kontakta Oss. Ja Nej"  när man klickar på "Skicka ämne", lite övertydligt kanske men det kanske får folk att fatta.

Vi håller med om att vi måste bli tydligare med att man inte kontaktar telia direkt här på forumet, det är något vi jobbar med. Rutan innan man postar skulle absolut kunna vara ett alternativ!

Namnbyte av forumet känns inte lika nära till hands dock. Vad tänkte du att ett annat namn skulle kunna vara?

1 timme sedan, Smackis sade:

Vi håller med om att vi måste bli tydligare med att man inte kontaktar telia direkt här på forumet, det är något vi jobbar med. Rutan innan man postar skulle absolut kunna vara ett alternativ!

Namnbyte av forumet känns inte lika nära till hands dock. Vad tänkte du att ett annat namn skulle kunna vara?

Det skulle kunna var ngt så enkelt som att lägga till Kundforum i namnet så har ni förtydligat det hela.

Sen borde texten, gärna med röd fetstil, Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss, som försvann på ngt sätt finnas med på varje sida.och lägg gärna till Twitter och Facebook. Övertydlighet behövs tydligen, med tanke på den selektiva läskunnigheten/läsförståelsen som tydligen har drabbat det svenska folket

5 timmar sedan, Smackis sade:

Jag ser minst två skäl till att forumets syfte behöver bli tydligt. Dels kan frågeställare som vänder sig till Telia bli både undrande och irriterade över uteblivna svar. Och för att forumet ska fungera bra så behövs det användare som flitigt eller bara ibland besvarar frågor. Som det har fungerat en längre tid så har fler och fler ledsnat på forumet och helt eller delvis slutat att delta.

4 timmar sedan, bsj sade:

Det skulle kunna var ngt så enkelt som att lägga till Kundforum i namnet så har ni förtydligat det hela.

Det, eller i alla fall liknande förslag, har framförts tidigare. Jag undrar om det blir något tydligare. Kundforum är väl vad många ser det som, ett forum för kontakt mellan Telia och dess kunder. Kundforum behöver inte nödvändigtvis syfta på forum för kontakt mellan kunderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu