Rickard gsxr

technicolor tg799tsvn v2 med övervakn.kamera

7 inlägg i detta ämne

Problem som vanligt....

Har telias router technicolor tg799tsvn v2 och försöker få till bild utanför mitt nätverk med en övervakningskamera Dlink DCS-936L.

Kan som sagt se kameran i nätverket.

Loggar jag in på routern kan jag se den där också under Devices.

DCS-936L 192.168.1.xxx        b2:c5:54:36:xx:xx  wireless - 2.4GHz

Port rutan är tom.

Kamerans inst ser ut enligt nedan

LAN SETTINGS
IPv4 Settings
Automatic IP Address
Static IP Address
PPPoE
IPv6 Settings
Automatic IP Address
Static IP Address
PORT SETTINGS
HTTP Port
HTTPS Port
RTSP Port
UPnP
UPnP
UPnP Port Forward
Apple
Bonjour

Hej Mats

Jag kan se kameran både i appen och på datorn genom Mydlink programmet.

Det jag inte kan göra är att jag kan inte se kameran utanför mitt nätverk i mobilen om jag är några mil ifrån hemmet.

Körde installationen genom att jag skannade den där fyrkanten i manualen, sedan tryckte jag in WPS knappen på routern och därefter tryckte jag in knappen bak på kameran i 6 sekunder.

Därefter kom jag vidare till nästa steg där jag valde lösenord och vips så såg jag kameran i mobilappen när jag har wifi vald på mobilen,

om jag väljer att surfa med 4G i mobben får jag ingen kontakt med kameran.

Hur löser jag det här problemet tro?

Hmm, det är tvärtom mot mina problem i början. Kunde inte se kamerorna från jobbet, tills jag kom på att nätverket där blockade MyDlink... Körde jag helt mobilt 3G/4G så fungerade det. Kan du surfa på mobilen om du slår av wifi på den? Är apn rätt? Man kan prova slå av 4G om det gör nån skillnad. Är det en jobbmobil med några specialkonfigureringar? 

Det var några år sedan jag gjorde detta nu, men kamerorna ligger på mitt wifi och har tilldelade ipadresser inom dhcp-spannet. Men jag kom just på att det behövs en port forwarding i routern för att kamerornas ipadresser ska visas utåt så man kan se dom i MyDlink i mobilen. Dock har jag för mig att den processen sköttes automatiskt när jag lade in dom i MyDlink kontot!

i min TG799 kan man se port forwarding under Verktyg-Port maps

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu