Joakim Ottosson

WIFI-ROUTER PLUS TECHNICOLOR TG799VAC XTREAM Med 4G dong

5 inlägg i detta ämne

Tror inte TG799 har stöd för 4G-donglar på usb-porten. Som reserv om adsl tillfälligt ligger nere (eller om du är på resa) så kan du dela ut internet från en smartphone eller skaffa en 4G-router med simkort. Från en sådan kan upp till 10 användare dela på wifi.

Jag fick tips om denna häromdagen och köpte genast. Den är toppen!
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobilt-bredband/routrar/tp-link-m7300-4g-router-med-3-startpaket-p97300

har läst tidigare att äldra har det funkat med, och går man in i routern så finns det ju 4G support.

Det är ju i hemet jag pratar om inte ute, har själv en 4 router från netgear med telia mobil, tanken var att ta det simet till en dong å koppla in i routern.

annars så hade jag tänkt på att köpa en 4g router med lan portar som man kopplar rakt in i telias router med närverkskabel.

5 minuter sedan, Mats A sade:

Tror inte TG799 har stöd för 4G-donglar på usb-porten. Som reserv om adsl tillfälligt ligger nere (eller om du är på resa) så kan du dela ut internet från en smartphone eller skaffa en 4G-router med simkort. Från en sådan kan upp till 10 användare dela på wifi.

Jag fick tips om denna häromdagen och köpte genast. Den är toppen!
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobilt-bredband/routrar/tp-link-m7300-4g-router-med-3-startpaket-p97300

haha kula att du gör reklam för TRE på telias forum! :D

3 timmar sedan, Joakim Ottosson sade:

haha kula att du gör reklam för TRE på telias forum! :D

Det var faktiskt i det här forumet som jag fick tipset! Och nu var den ju inte operatörslåst så när gratisveckan gått ut så satte jag i mitt bredband från Telia, så jag får täckning där jag brukar vara på sommaren... 😄

Säljaren kunde inte förstå hur Tre tänkt att tjäna pengar på den kampanjen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu