Christer S

Statusuppdateringar

4 inlägg i detta ämne

Ibland dyker det upp "inlägg" i forumet som inte är vanliga inlägg utan kallas Statusuppdatering. De visas under "All aktivitet" men de verkar inte gå att hitta i Forumöversikten, och listas inte heller i "Senaste aktivitet". Vad är vitsen med dessa uppdateringar, och vad är det uppdatering av? Det måste ju då också finnas något tidigare som uppdaterats, annars ingen uppdatering.

Innehållet i dessa uppdateringar ser ut att vara tänkta som vanliga inlägg, frågor om det ena och det andra, men de är inte knutna till några ämnen. Några synonymer till status är tillstånd, ställning, förhållande, situation och nuläge. Så begreppen status och statusuppdatering stämmer inte speciellt bra med de innehåll som finns i dessa "uppdateringar".

Kollade vidare och i medlemmarnas profiler hittas dessa statusuppdateringar. Skulle kunna motsvara det som kallats "Om mig", men det verkar det inte vara heller för "Om mig" finns fortfarande kvar. Och googlar man den här domänen så hittas dessa statusuppdatering från fler år bakåt, för den ena och den andra användaren, fast jag hittar då inget innehåll för uppdateringarna.

Någon som kan kasta något ljus över detta, vad det ska vara bra för. Och komma med någon förklaring av hur några lyckas skapa dessa statusuppdateringar när det ser ut som de var ute efter att göra vanliga inlägg.

Hej Christer S!

Tack för din feedback, det uppskattas verkligen!

Man skapar en statusuppdatering genom att gå in på sin profil och skriva i rutan som du ska kunna se direkt där det i den står "Skriv ett offentligt meddelande i ditt egna flöde..."

Jag håller med dig, att kunna skriva statusuppdateringar fyller inte riktigt någon funktion för användare av detta forum. Särskilt eftersom att det är svårhittat och inte går att navigera till på ett logiskt sätt. Och dels för vi heller inte vill att användarna ska skriva statusuppdateringar om de egentligen har en fråga, då är det ju såklart meningen att de ska ställa den i forumet under någon kategori.

Vi ska se vad vi gör åt detta. Antingen tar vi bort funktionen helt då den enbart verkar förvirra användarna eller så försöker vi göra det tydligare att den inte ska användas för att ställa frågor.

Tack igen!  

8 timmar sedan, Smackis sade:

Tog nu bort statusuppdateringar från forumet. Vi kom fram till att det inte fyller någon funktion för detta forum och enbart förvirrar användarna. Dock försvinner alla statusuppdateringar som gjorts tidigare.

Snabb analys där, och sedan åtgärd, bra. Undrade lite hur man skulle hantera svar, ifall det hade varit aktuellt. Men viktigast är förstås att användarna inte behöver förvirras av den funktionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu