JRS

TG799Svn V2 Tappar Admin sidan

3 inlägg i detta ämne

Hej, Jag har en ny TG799Svn V2 som efter någon vecka tappat adminsidan som ligger på 192.168.1.1

Jag känner igen fenomenet sedan gammalt i andra sammanhang med enklare=billigare routrar och det brukar lösa sig med en omstart.

Det jag undrar över är detta ett känt fenomen för dessa routrar. Att dom är lite "dDos" känsliga. Eller dör de bara när CAM/MAC tabellen blir för stor?

Mvh Jimmy

On 2017-07-24 at 13:40, JRS sade:

Hej, Jag har en ny TG799Svn V2 som efter någon vecka tappat adminsidan som ligger på 192.168.1.1

Jag känner igen fenomenet sedan gammalt i andra sammanhang med enklare=billigare routrar och det brukar lösa sig med en omstart.

Det jag undrar över är detta ett känt fenomen för dessa routrar. Att dom är lite "dDos" känsliga. Eller dör de bara när CAM/MAC tabellen blir för stor?

Mvh Jimmy

Japp samma sak igen efter omstart. :-( Ingen som har samma problem?

Nej, har samma router och det problemet har jag aldrig haft. Man får se till att ligga på samma nät bara, (192.168.1.xxx) ibland tar mobilroutern över, eller den utdelade internetkopplingen från mobilen...

Jag har satt ett eget lösenord på Administrator (man måste ju skriva med stort A) istället för default access key.

Föreslår att du/ni skickar ett webbärende till Telia och felanmäler problemet! 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu