coolsweden

Uppspelning från Play fryser bilden

8 inlägg i detta ämne

Hej,

När jag spelar program via Play så fryser bilden ibland (ljudet fortsätter dock). Ibland löser det sig själv efter 3-20 sek, annars får jag pausa och sedan trycka på play så funkar det igen. Väldigt störande. Jag har upplevt detta på HBO (100 Code) och SVTr Morden i midsomer. Händer var 5-10min.

Har testat på båda mina boxar (nya Arris VIP 4302). Någon annan som upplever samma problem?

Jag har fiber 100/100

Hej Mats, Jag har samma problem med min nya Arris VIP 4302. Bild och ljud fryser när jag använder play. Har märkt problemet mest på SVTR. Har även problem med när jag byter kanal till SVT 1 får jag ibland bara ljud men ingen bild. Har inte märkt några problem när jag kör Netflix och hade inte alls detta problem med min gamla box. Har du funnit någon lösning? 

Jag har löst mitt problem genom att koppla ur AirTies Wifi nr 2. 

Jag felsökte genom att koppla ur allt från nätverket och sedan koppla in enhet efter enhet samtidigt som jag testade. Jag har 3 st Telia AirTies Premium Wifi varav två är inkopplade med etheretkabel och en trådlös. När jag kopplade in enhet nr två (den andra med nätverkskabel) så kom felet tillbaka. Lösningen blev att bara ha en av AirTies-enheterna inkopplade med nätverkskabel och de andra trådlöst. Trots det har jag fortfarande full fart på mitt Wifi.

Jag har inte upplevt problemen sedan dess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu