mannering

Telias ointresse av kundkontakt

29 inlägg i detta ämne

Det var bättre på Televerkets tid, man ringde kundtjänst och kom fram på max 10 minuter.

Idag gäller det att ta ledigt från arbetet, avboka alla aktiviteter m.m. då man måste sitta i telefonkö i 30 - 40 minuter.

Men jag tror att televerket fortfarande sitter i väggarna, alla nyheter som e-post, chatt och andra möjligheter har gått spårlöst förbi.

Helt otroligt att man försöker få kontakt med en leverantör som man har abonnemang med, inte VILL ha kontakt med sina kunder.

Men jag förstår om man håller på med dyrbara projekt, mutor och andra mörkeraffärer i Asien och f.d. sovjetstater så har man inte råd att ta hand om sina kunder, tydligen är telias ledning inte kapabla eller har kunskap om affärsverksamhet och borde bytas ut, kontakta Tele2 och kolla hur det fungerar på ett seriöst företag, kanske de kan få några tips där.

Jag har en fiberanslutning med bredband, i detta ingick en fast telefon som skulle vara i det närmaste gratis, men när man kollar så var det ljug som vanligt. Jag avslutade denna fasta telefon och i enlighet med detta så skulle det ingå en hänvisning under 3 månader till det nummer som jag angivit.

Men inte ens de kan de få att fungera. 

Ett företag som lever på kommunikation klarar inte av detta själva, går inte att skicka e-post, ingen chatt, ingen hänvisning till några alternativa vägar till kommunikation, bara ett telefonnummer 90200, jag ringde och blev placerad i telefonkö med beräknad väntetid på 35 minuter.

Telia är ett ****** STORT skämt!

Det är väl inte bara upp till Telia att få kundens utrustning att fungera? I det här inlägget är det ytterst lite som framgår, kring vad kunden själv har försökt göra, utan det är mest klagomål som går ut via ett community-forum, där Telia i första hand inte sitter med någon support. Jag finner det mer sannolikt att du kanske, om du hade beskrivit ditt problem istället, hade kunnat få hjälp - även av andra som sitter här. Men det kanske inte alls är intressant?

Problemet är fortfarande kommunikation, hur mycket jag försökte söka på mitt telia, så fanns det ingen länk eller hänvisning till digital support, e-post eller chatt, bara att man skulle ringa 90200.

Ringde två gånger och la på luren då väntetiden  var beräkna till minst 40 minuter.

Men efter att jag härsknat till och sökt med Google på mitt telia med orden support och chatt fick jag fram rätt sida.

Tydligen skall man använda Google istället, jag har återigen kollat på mitt telia utan att hitta e-post eller chatt.

Men om jag vill ha triviala svar på enkla frågor finns det massor av länkar och hänvisningar, men så fort det blir lite mer komplicerat fungerar det inte.

Jag anslöt mig till chatten och beskrev min fråga, efter att ha chattat med 4 personer fick jag äntligen mitt ärende åtgärdat.

Kvarstår frågan varför det skall vara så krångligt att kunna få svar eller kontakt med min leverantör.  Jag har varit bosatt i Spanien och haft internet via Orange, urusel uppkoppling, mängder med avbrott och störningar, jag ringde deras support (betalnummer) och blev fakturerad €80:- för att försöka få hjälp. Jag bevisade för Orange att felet låg i routern, men ingen försökte åtgärda felet. Men attityden känns igen, man tröttar ut sina kunder så att de ger upp.

Att man skall använda Facebook är inte ett alternativ, jag kommer aldrig att frivilligt gå med där, men blir väl tvingad för att kunna kommunicera med Telia framöver, kanske bättre att söka en annan leverantör istället 

On ‎2017‎-‎07‎-‎28 at 14:00, mannering sade:

Idag gäller det att ta ledigt från arbetet, avboka alla aktiviteter m.m. ...
...
Helt otroligt att man försöker få kontakt med en leverantör som man har abonnemang med, inte VILL ha kontakt med sina kunder.
...
Ett företag som lever på kommunikation klarar inte av detta själva, går inte att skicka e-post, ingen chatt, ingen hänvisning till några alternativa vägar till kommunikation, ...
...
Telia är ett ****** STORT skämt!

16 timmar sedan, mannering sade:

Problemet är fortfarande kommunikation, hur mycket jag försökte söka på mitt telia, så fanns det ingen länk eller hänvisning till digital support, e-post eller chatt, bara att man skulle ringa 90200.
...
Tydligen skall man använda Google istället, jag har återigen kollat på mitt telia utan att hitta e-post eller chatt.
...
... man tröttar ut sina kunder så att de ger upp.

"Kontakta oss" hittas på hemsidan, på om inte alla underliggande sidor på webbplatsen så i alla fall på väldigt många, och också här i forumet. Både upptill och nedtill på sidorna. Efter att ha valt ärende så hittas där både chatt och e-post. Chatten har inte öppet dygnet runt men tillräckligt ofta för att du varken ska behöva "ta ledigt från arbetet" eller "avboka alla aktiviteter". "E-posten" är i form av formulär, men du får mejl när kundtjänsten svarat. Att man börjar med att ange ärende är rimligtvis för att slippa tolka "fritt skriven text" för att styra till lämplig avdelning. (Alla typer av kontaktvägar finns inte för alla typer av ärenden.)

Okej att du inte hittade kontaktmöjligheterna. Men varför påstå att det INTE finns några länkar eller "hänvisning till digital support, e-post eller chatt"? Varför inte fråga efter det i stället?

Och att man inte vill ha kontakt med sina kunder, t o m rubrik för tråden, tror du verkligen på det själv? Stod det nå't om skämt någonstans ...

On ‎2017‎-‎07‎-‎29 at 09:47, mannering sade:

Problemet är fortfarande kommunikation, ...

8 timmar sedan, mrknowitall sade:

Det kan bero på att Mannering under några års tid skrapat ihop till fem inlägg. Alla med svavelosande kritik om Telias kompetens. Alla andra leverantörer av telekom måste vara otroligt dåliga eftersom han stannar kvar :-) 

Det verkar stämma rätt bra - problem med kommunikationen (och att alla andra leverantörer måste vara sämre). Ser nu att mannering fick tips om "Kontakta oss" redan i ett par av de tidigare trådarna, och gnäller fortfarande om att det inte finns några kontaktvägar (utom 90200 då).

Jag skaffade internet för 26 år sedan, uppringt, via Telia och när vi flyttade från landsbygden till lägenhet så var lyxen ADSL och telefon inkopplad på inflyttningsdagen. Jag har aldrig haft några problem med deras service, det tog c:a 30 min att avsluta svärmors TV- och telefonabonnemang när hon gick bort (inkl. väntetid) och de få gånger jag har haft problem så har det alltid löst sig på ett smidigt sätt.
Det värre att försöka få en bank att göra rätt gentemot ett dödsbo än att ha med Telia att göra

Och nej jag jobbar inte lr känner ngn på Telia, det är så jag har upplevt de senaste 26 åren som Teliakund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu