Rammis

F-secure

7 inlägg i detta ämne

Jag har haft problem med e-mail, dvs Outlook i Office 365 har inte fungerat senaste dagarna. 

Konsulterade support både hos Telia och Microsoft Office flera gånger som båda skyllde på varandera.  

NU har jag själv kommit på felet ! Det visade sig att Telia säker surf (F-secure) har lagt till "Bankskydd" som med 

förde att Outlook inte fungerade ! "Bankskyddet" dök bara upp häromdagen och när jag stänger av det i F-secure och startar 

om datorn DÅ FUNGERAR ALLT SOM VANLIGT ! Något ni kände till ?

Nej det visste jag inte, men det beror nog på att jag inte har varken Outlook lr F-Secure SAFE men det är ju ett tips till de som har dessa produkter och får samma problem.

Sen är det ju lite märkligt att det blockerar Outlook när det i beskrivningen av F-Secure SAFE står  Bankskydd som aktiveras automatiskt när du öppnar en internetbanksida och blockerar banktrojaner från att skicka din privata information till bedragare. Det kan inte vara så att du var inne på din internetbank när det hände?

Bankskydd startades direkt när man går in på en bank och då spärras email (outlook) och fungerar inte förrän jag stängt allt och startat om datorn. Bankskydd kan inaktiveras i F-secure SAFE vilket jag nu gjort och nu fungerar outlook som tidigare. Märkligt ? Ja det kan man tycka men märkligast är väl att varken Microsoft support eller Telia support kände till detta för det är väl inte bara jag som drabbats av detta ?

17 timmar sedan, Rammis sade:

Telias support kunde inte lösa problemet, det gjorde jag själv MEN NU HAR DOM SKICKAT EN FAKTURA PÅ 428 KR FÖR SUPPORTEN FÖR PROBLEM SOM DOM SJÄLVA STÄLLT TILL OCH SOM JAG FÅTT REDA UT ! ! ! :( 

Hej Rammis!

Hör gärna av dig till oss på telefon 90 200 eller via vår Facebook-sida som du hittar på www.facebook.com/teliasverige så kan vi kika på debiteringen.

Med vänlig hälsning
Max Wik
Telia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu