Ann Nyberg

Var ska man anmäla för låg bredbandshastighet?

7 inlägg i detta ämne

Jag mätte min bredbandshastighet (jag har fiberuppkoppling och har testat både fast uppkoppling och trådlös ) och ser att jag betalar för 100/100 men i verkligheten har jag 10-13 mb . När jag nu via datorn försöker komma i kontakt och anmäla detta så hittar jag inte något ställe där jag kan anmäla detta på. Hemsidan borde vara mer lättillgänglig för kunderna den är alldeles för rörig. Jag har alltså betalat i flera år för 100/100 det känns inte ok eller ha "uppgraderats gratis"? I så fall är det falsk marknadsföring, inte sant? Om det är lägre pris på 10/10 så vill jag naturligtvis ha det. Funderar på att byta leverantör....

10/10 finns inte kvar hos Telia längre, 100/100 är lägsta hastighet man kan beställa på FIber.

Har du koppladat direktkopplad från Fiberkonverter/Mediaomvandlare till datorn? Har du provat att byta lankabel du mäter med?

Kolla på routern's gränssnitt också och se till att den har senaste mjukvaran om du får högre hastighet i Fiberkonvertern vs. kopplad i routern.

6 minuter sedan, kristoffer myrman sade:

Någon som har ett bra tips för att öka min upload? har ca 95 ner och bara 11 upp, sitter på Thomson TG789vn router nu,

Vad har du för uppkoppling då? Fiber 100/100? Låter mer som 100/10 men det har ju Telia slutat med. Om du har 100/100 så kan det ju vara nåt med nätverkskort, wifi standard eller drivrutiner, eller så felanmäler du till Telia så får du se vad dom hittar... Din TG789 är i o f s hedenhös så försök få en ny TG799 av dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu