fiberken

Nytt pris för bredbandstelefoni september 2017

9 inlägg i detta ämne

On 2017-08-19 at 05:32, fiberken sade:

Jag ser på min räkning att Telia inför extra fast avgift på 40 kr/månad för bredbandstelefoni. Fasta avgiften för IP-telefoni ingick tidigare i den fasta kostnaden för fiberbredband. Alltså ett sätt att smyghöja avgiften.

Vad jag kan se i fakturan för t ex maj, kostade BB inklusive BBTelefoni 419kr. I senaste fakturan för BB är priset utan BBTelefoni 399kr. 

Just precis. Telia höjde den redan dyra bredbandsavgiften med 20 kr/mån när de flyttade iptel-avgiften till telefonräkningen (enligt mail 6/4-17).
Nu höjs iptel från 40 till 60 kr/mån. Till det kommer en masa kostnader om man försöker ringa ett samtal. Även om ingen svarar går det igång en svarare som drar pengar från mig. Har Prisavtal Plus.
Någon som vet billigare fast telefoni - med eller utan bredband?

Idag fick jag meddelande om att IP-telefoni kommer att kosta mig 60 kr från månadsskiftet februari/mars, vilket betyder att jag kommer att få betala den hemska summan av 469 kr (den är nu på 449 kr). En höjning på 20 spänn, men det kommer jag nog att överleva trotts att jag är pensionär.

Birdie, om en telefonsvarare börjar prata med dig så har ju samtalet blivit besvarat och lägger du då på direkt så är ju den enda kostnaden som du behöver betala öppningsavgift och en minutkostnad (inte ens 1 spänn).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu