Laszlo Ghimessy

en viss ungersk hemsida kan ej ses

3 inlägg i detta ämne

Hej! Jag skall resa till Budapest om en månad och behärskar språket (ungerska). Men för att åka kollektivt och billigt i huvudstaden vill jag se Budapests kollektivtrafiks biljettförsäljningssida. Inte BKV, utan bkk.hu Jag försökte från olika datorer, även från arbetsplatsen också men kommer inte åt sidan. Det står:  

Webbplatsen kan inte nås

bkk.hu tog för lång tid på sig att svara.

• Sök efter bkk hu på Google
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Det är bara så att denna text dyker upp efter bara två sekunder, ibland efter en halv minut. 
Tilläggas bör att mina vänner i Ungern kan se denna sida, men när de skickar länken till mig så är det samma visa. 
Är det några svenska servrar som blockerar sidan? Varför? 
Skulle vara tacksam om någon skulle kunna reda ut frågan, eller någon med möjlighet göra sidan tillgänglig. 
Tack för hjälpen! Mvh Laszlo G.

Jag kan ju bara gissa vad som är fel, men av följande meddelande skulle jag gissa att den av ngn anledning inte är åtkomlig för personer utanför Ungern, lr också beror det på ngt av de andra orsakerna. Att ett transportföretag spärrar sin hemsida för användare utanför landets gränser tycker jag är konstigt, även om det är en statlig organisation.

The server at bkk.hu is taking too long to respond.

The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

Testa med att kontakta dem via deras FB-sida och fråga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu