jt3000

Routerns interna Webbsida

8 inlägg i detta ämne

21 timmar sedan, Carl-Olov Berg sade:

Jag har problem med Er Gästaccess namn Guest 5 GHz 728671 som lägger in en annan användare (SVEN) på min dator. Enl. tel.samtal till Er

kundtjänst är det orsakat av att Routern utan min önskan lägger in denna användare automatiskt. Jag önskar ta bort denna funktion. Hur göra?

Det här är ett kund till kund forum och jag har ingen kundtjänst, jag tror inte att ngn av de andra foreumdeltagarna har det heller.

Gästnätverket går väl att stänga av om du loggar in i routern, går inte det föreslår jag att du vänder dig till Telia för att få hjälp.

15 timmar sedan, nikko13 sade:

Jag försöker med 192.168.1.1 samt den andra som slutar på 254. Ingen vill fungera för mig. 

MOdell technicolor. 

Hjälp.

Om du har en dator ansluten är det min erfarenhet är att det brukar funka bra att gå via Utfforskaren - näteverk - leta upp routerns , högerklicka på den och välj "enehetens websida" eller nåt i den stilen. Vad det är för standardlösenord på just den routern vet jag inte, men gansk vanligt är att det på olika routrar är "admin" både som användarnman och lösen, men absolut inte säkert.

1 timme sedan, Asawid sade:

Om du har en dator ansluten är det min erfarenhet är att det brukar funka bra att gå via Utfforskaren - näteverk - leta upp routerns , högerklicka på den och välj "enehetens websida" eller nåt i den stilen. Vad det är för standardlösenord på just den routern vet jag inte, men gansk vanligt är att det på olika routrar är "admin" både som användarnman och lösen, men absolut inte säkert.

Telias routrar (TG7xx) har alltid haft Administrator (med stort A) som användarnamn, och sen några år tillbaka är lösenordet den access key som står på klisterlapp nånstans på undersida/baksida. Ej att förväxla med wireless key, default lösenordet till wifi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu